September 16, 2002
Min flickvän och sambo köpte nyligen en dator (HP) på SIBA och om hon öppnar chassit så ryker garantin. Det jag skulle vilja veta är hur de vet om det är öppnat? Sitter det plast som man bryter på insidan, eller hur är det? Jag har t.ex. en HDD som jag skulle vilja stoppa in där och ibland vill man öppna och rengöra.
Så, hur vet de?
August 15, 2004
Är du säker på det?
Köpte en dator hos El Giganten för något år sedan och bara någon vecka efter att jag köpt den så ringde jag och frågade om jag fick öppna för jag skulle slänga in en DVD-läsare; "Javisst får du det".
Någon månad efter det hade minnet dött, så jag lämnade in den på garanti och de sa att det inte var något problem att den hade blivit öppnad 🙂
Ring och fråga är väll det bästa.
Edit: De vet att du har öppnat den eftersom en liten "försegling" (är typ papper som sitter fast) som bryts när du öppnar chassit.
Ugh, vilken nattuggla man blivit. God natt NH 🙂
September 16, 2002
Json_81 wrote: Men som föregående sa, är du helt säker på att garantin bryts?
Trodde alla butiker slutat med de dumheterna.
Tyvärr, ja. Jag hade en diskussion med försäljaren om det där jag beklagade mig över idiotin. Vad är vitsen med lediga PCI-E slots osv. om man inte får stoppa in egna grejer?
September 16, 2002
Templar- wrote: [quote=Kizo]Vad är vitsen med lediga PCI-E slots osv. om man inte får stoppa in egna grejer?
Good point, vad sa försäljaren om det?
Han gjorde någon grimas och sa ungefär: Ptjaadu, jag vet inte. Men du kan ju använda dem om ett år då garantin gått ut, eller tidigare om du inte behöver garantin.
Hade det varit min dator hade jag bara öppnat den men i och med att det är min sambos så ska jag inte sabba något.
Tycker bara det är idiotiskt.
February 28, 2005
Kizo wrote: [quote=Templar-][quote=Kizo]Vad är vitsen med lediga PCI-E slots osv. om man inte får stoppa in egna grejer?
Good point, vad sa försäljaren om det?
Han gjorde någon grimas och sa ungefär: Ptjaadu, jag vet inte. Men du kan ju använda dem om ett år då garantin gått ut, eller tidigare om du inte behöver garantin.
Hade det varit min dator hade jag bara öppnat den men i och med att det är min sambos så ska jag inte sabba något.
Tycker bara det är idiotiskt.
vet han inte? jag hade fan slagit honom :P, när garantin e slut så e fan datorn inte nåt ha längre...:P näe men riktigt dum alltså, fattar inte att folk överhuvudtaget köper datorer från dessa skit butiker.
September 16, 2002
Gilgamesh wrote: fattar inte att folk överhuvudtaget köper datorer från dessa skit butiker.
Det gör jag. De får en fungerande, oftast stabil och fullt kompitabel dator utan problem. Jag håller ändå med om att det inte är ett "bra köp". Men jag förstår min tjej, som inte har vanan inne.
November 22, 2001
Kizo wrote: [quote=Gilgamesh]fattar inte att folk överhuvudtaget köper datorer från dessa skit butiker.
Det gör jag. De får en fungerande, oftast stabil och fullt kompitabel dator utan problem. Jag håller ändå med om att det inte är ett "bra köp". Men jag förstår min tjej, som inte har vanan inne.
Vill man köpa en stabil, fungerande och kompatibel ska man köpa en mac.
Vad skönt om div släktingar osv hade gjort det istället för att ge sig på krångliga pc 🙁
September 16, 2002
Trilogic wrote: Plombering på en HP burk?
Finns inte i alla fall inom deras business segment.
Och en plomberging ska sitta synlig på utsidan, för det är på den som texten ska finnas att den inte får brytas.
Man kan ju inte ha texten "dörren får inte öppnas", på insidan av dörren..
Makes sense men det känns dumt att chansa.
January 22, 2006
mm, de skulle jag oxå gjort! Köpte förrut data från onoff, och då fick man inte öppna chassiet men jag ringde till packardbell och frågade där då sa dom att det var okay om man t.ex skulle lägga till en HDD eller liknande!
(kan säga att onoff datan inte blev kvar mer än 4mån iaf :P)
1 Guest(s)