December 19, 2000
Jag har lödat ihop lcd och skrivarkabeln, som schemat visar och kopplat in det i datorn, men det ända som händer är att lcd´n bootar och visar en fylld rad och en tom, en fylld och en tom. Jag har provat en 6, 7 program som jag hittat på nätet, men den vill inte visa något, har även meckat lite i bios, har även installerat port95nt. men varför vill den inte starta?
programmen jag provat är: lcdcenter, smartie, lcdinfnt, mbprobe, winlcd101 och diverse demos.
har även lödat ihop en led controller till lpt1 porten, så att de blinkar efter hur jag har ställt in det, men det vill inte heller!
Så det måste vara någon inställning i parralellporten, eller?
Vad göra?
Tack på förhand!
September 5, 2001
Hoppas ni alla skall ha era LCD:er i nån server utan skärm, annars är de ju för fan helt meningslösa. Och kom nu inte och säg att det ser coolt ut för det gör det inte!
Alla dessa skit fula lådor med strömbrytare till fläktar inne i datorn. Är det bara jag som vill ha en lite tyst dator med lite dolda resurser? I stil med den nya IMAC:en eller den nu mera pensionerade PowerMac G4 Cube, eller ännu hellre en dator av den bärbara sorten! Näe.... jag tycker ni skall komma tillbaka när ni gjort ett ordentligt "datorhack", i stil med att integrera en GameBoy Advanced som skärm eller som meningslös statistikvisare.
Kom igen nu, var har kreativiteten tagit vägen!!!!
December 19, 2000
On 2002-01-31 23:10, Kundvagn wrote:
Hoppas ni alla skall ha era LCD:er i nån server utan skärm, annars är de ju för fan helt meningslösa. Och kom nu inte och säg att det ser coolt ut för det gör det inte!
Alla dessa skit fula lådor med strömbrytare till fläktar inne i datorn. Är det bara jag som vill ha en lite tyst dator med lite dolda resurser? I stil med den nya IMAC:en eller den nu mera pensionerade PowerMac G4 Cube, eller ännu hellre en dator av den bärbara sorten! Näe.... jag tycker ni skall komma tillbaka när ni gjort ett ordentligt "datorhack", i stil med att integrera en GameBoy Advanced som skärm eller som meningslös statistikvisare.
Kom igen nu, var har kreativiteten tagit vägen!!!!
Hehe, smaken är som baken, delad
December 27, 2000
On 2002-02-01 15:27, Lederick wrote:
på tal om olika bakgrundsfärger.
på elfa finns något som heter EL-lyspanel för bakgrundsbelysning av t ex LCD-displayer
och den finns i alla färger. Någon som vet vad detta är förnågot?#75-561-60
jag har oxå sett detta, blev lite fundersam. kunde inte få klarhet i det hela.
såg oxå diverse olika färgade plastlinser. (typ)
2 Guest(s)