August 22, 2005
Hej! Jag har en LCD skärm som i Windows har uppdateringsfrekvensen 75 Hz (1280x1024), men i diverse spel i samma upplösning ändras antalet Hz till 60... Undrar därför om det är möjligt att optimera uppdaterings- frekvensen på grafikkortet (Ti4600), eller genom någon skärminställning...
Har kollat igenom inställningarna otaliga gånger, men det tycks endast gå att ändra uppd. i windows...
August 8, 2001
Tanka ner refreshlocker.
Klicka på nvidiadrivers och så finns lockern där.
August 23, 2001
hottuna wrote: TFT skärmar kör man i 60Hz. (Om du vill ha bästa bild dvs.)
Vad snackar du om? Jag tycker att det blir likadant men i spel så vill man ju inte ha 60Hz utan 75-100Hz. Vet inte om det finns ngn TFT som klarar 100Hz. Rätta mig om jag har fel som många andra säger.
April 10, 2002
Vad jag snackar om? Logiskt tänkande.
Eftersom du tydligen inte vet hur det funkar sâ kan jag förklara. En TFT-skärm jobbar enbart med 60Hz. Även om du ställer upp grafikkortet pâ 100Hz sâ kommer bilden att visas i 60... Därför finns det 2 fördelar att köra grafikkortet i 60Hz, kortet belastas inte sâ mycket, och skärmen behöver inte omvandla insignalen, tex 85Hz till 60Hz.
Sen kanske det finns andra fördelar i just spel att kortet arbetar i en högre uppdateringsfrekvens, vet jag inget om. Men skärmen skiter fullständingt i det och visar 60Hz :blink:
1 Guest(s)