July 2, 2001
Jag köpte en IBM 60GXP 60GB härromdagen
Så när jag kopplar in den o så så märker jag till min stora förvåning att den låter jätteskummt som om det var obalans den hadde inga fel i IBM Drive Fitness Test inga som rapporterades på skärmen iaf.
Nån som vet vad det kan vara eller skall de låta oaooooaaa rätt dovt hela tiden det hörs igenom hela rummet 🙁
June 3, 2001
Du kanske skruvat fast den på ett så pass oturligt sätt att dess vibrationer (för det kan man inte ungå, den SNURRAR ju faktiskt) fortplantar sig i hela chassit? Har samma problem i min burk. Kan bli irriterad över mindre. testa flytta den lite inne i burken. Du har väl mer än 1 ställe att skruva fast HDD:s på. 😀
June 18, 2001
Njaeee, mer oaaaauuuuuooooooaaaaaaooouuuu
Skämt åsido, jag har sett och hört många nya IBM diskar (fujitsu oxå för den delen) som lagren har låtit något fruktansvärt.
Om det låter som fas-förskjutning, kan detta bero på att den legat länge. Låter den likadant om du skruvar loss den (håller i den). Kolla tillverknings datum. Det står på ovansidan som Månad-År.
Om det inte går över på någon dag (inkörning av lager) så skulle jag gått tillbaka och bytt.
Diskarna må fungera klockrent nu, men livslängden blir definitivt kortare. Och ljudet blir i de flesta fall bara värre!
/Mikael
1 Guest(s)