April 1, 2001
Jag hade en IBM 75GXP för ett tag sen. Den gick sönder. Jag tänkte att IBM 60GXP skulle vara bättre så jag köpte 3 st 60GB diskar. En av dom (eventuellt 2) har börjat låta konstigt och dom har problem att starta... Dom typ startar om dig hela tiden och man kan således inte boota windows med dom i. 2 av diskarna sitter på ett Iwill SideRaid66 kort, så jag testade att koppla ur det och så funkade det. Så den tredje disken som sitter på IDE kontrollern verkar fortfarande vara intakt...
Jag vet inte hur jag ska kolla vilken av dom andra 2 diskarna som är pajj. För jag vill inte riskera att förlora min raid array på 120GB. På den disken finns massa viktiga saker.
Som sagt så hade disken/diskarna svårt att starta, och det hörde man tydligt. Ibland lät det ett såntdär metalliskt klinkande ljud precis som när min 75GXP gick sönder...
Är det nån som har råkat ut för detta med de nya IBM 60GXP diskarna ?
Dom 2 som satt på raidkortet (minst en av dom är det som är defekt) köpte jag på http://www.mycom.se . Är det någon som har erfarenhet utan dom när det gäller garanti och sånt ? Vad får man tillbaka osv...
Nästa gång kan jag nog inte lita på IBM mer, tyvärr. Har alltid gillat deras diskar. Har en 22GXP som har hållt hur länge som helst.
November 7, 2001
Jag två st. raidkopplade 40gigare som jag inte har haft några som helst problem med när jag körde W2K. Efter jag installerade XP för nån vecka sedan har jag haft några irriterande låsningar som jag misstänker bero på någon av diskarna. Den ena disken har börjat låta lite mer än den andra.
Mycket skumt!! 👿 👿
[ Detta Inlägg ändrades av: Bara_Bobby den 2001-11-10 00:16 ]
December 23, 2000
gxp60 ere oxå fel på
min gxp:a 60gig crasha efter 2 veckors in köp!
nu väntar jag på en ny
skitibm....hade seagate innan..varför köpte jag ibm, VARFÖR
edit: köpte mina 2st 60gig på http://www.mycom.se oxå!
lämna in den och förklarade hur det var, killen sa jag kunde lika gärna slänga den här i backen för den gick inte å laga...nu väntar jag som sagt på en ny
[ Detta Inlägg ändrades av: WzuP den 2001-11-10 03:47 ]
April 1, 2001
Jag har kört diskarna i IBM Drive Fitness test och då är det grönt. Har bara kört det snabba testet iofs. Antagligen får jag lämna in dom hos mycom.se, men jag måste ha tillbaka datan som ligger på diskarna först. Det ligger en massa viktigt där som jag inte har backup på 🙁
October 20, 2001
On 2001-11-10 22:02, Iceman wrote:
Jag har kört diskarna i IBM Drive Fitness test och då är det grönt. Har bara kört det snabba testet iofs. Antagligen får jag lämna in dom hos mycom.se, men jag måste ha tillbaka datan som ligger på diskarna först. Det ligger en massa viktigt där som jag inte har backup på 🙁
Mmmm det vore ju synd att lämna in ett par diskar fyllda med PIRAT kopierade program 😀
Neeeedåå....skojar ju bara lite
....eller?
1 Guest(s)