August 22, 2005
Haft 3 30 gb IBM 75gxp hd som krashat .
Jag litar inte mer pa IBM.
f-n dom ar snabba men dom håller inte länge.
Men vissa har tur och får en "riktig" ibm som kan hålla länge som helst men sådan tur har inte jag haft.
kolla på http://www.storagereview.com innan ni köper HD.
May 17, 2001
On 2001-07-26 07:42, mrpink wrote:
Jag vet då inte varför alla tjatar om IBM diskarna. Jag har haft totalt 4 st i 75 serien och nu har jag 2 st av 60 serien och ingen av dom diskarna har någonsin tjorvat.
vissa har tur som du.. andra har inte lika stor tur..
det är ju tydligen väldigt många av IBM's diskar som har pajat..
July 3, 2001
Jo men jag tror inte det har så mycket med IBM att göra utan att det varit måndags exemplar. Har jobbat (repat & underhållit)med datorer i snart 5 år. Och IBM diskarna har det varit minst problem med. Sen kan jag räkna upp ett antal märken som t.ex Samsung, Fujitsu, Maxtor & Western Digital som jag fått byta ut betydligt oftare. Nu kan det ju vara ju som så att vissa märken som var sämre förr har blivit bättre och vise versa det lämnar jag osagt.
Men det jag pratar om är en 5 års period och då kan jag säga att det inte varit mycket problem med IBM.
July 27, 2001
det är inga förbättringar alls när det gäller 75 >> 60 serien, den enda skilnaden är att de använder billigare komponenter i kretskortet och 20 gig platter istället för 15 gig platter i dem.
JÄKLIGT! lustiga saker man hört från folk angående olika teorier på massor av svenska forum...eller kanske inte direkt teorier ändå..de "tror" att de vet saker 😀
kör själv en 30 gigare ur 75 serien, belastad hela jäklatiden, i ett halvår nu, oavbrutet, inga problem alls...förrutom att 30 gig e lite lite just nu.
1 Guest(s)