January 13, 2002
Godkväll!
Idag så var jag ute och löpte en ny deskstar 80 gb. För det första så var jag tvungen att byta den när jag kom hem eftersom en sak var sönder på den, men det hör inte hit! Nu är det så att jag satte mig ner förtrogen och intresserad av allt som rörde disken. Sen kom min flickvän och allt fick vänta...(suck).men men, i alla fall, när jag installerade nytt Os på den så märkte jag att den rasslade som ett vildsvin och frustade som stora stygga vargen, den knäppte också tyckte jag. Min fråga är följande: Skall det vara så att min sprillans nya deskstar skall göra obsena ljud ifrån sig?
[ Detta Inlägg ändrades av: ankaret den 2002-06-26 02:27 ]
July 3, 2001
Efter att ägt totalt 8 st IBM diskar och alltid försvarat dom måste jag säga att IBM suger fett. Köpte en Seagate och den disken är fan så mycket bättre/snabbare än IBM. Så fort min 20Gb IBM disk blir varm så blir den sååååååå f-ns sölig. Så jag säger bara bojkotta IBM.
August 10, 2001
Jag har en ibm desktar 80 gb och den funkar fint..
en av anledningen till att alla tror att ibm
bara går sönder kan ju vara att dom säljer
betydligt fler diskar.
Så även om dom då skulle ha en mindre andel som går sönder
så blir det ju fler klagomål !
om du kollar på datorbutiken.se så kan du
se att den disken har en returfrekvens på 0.77 %
medans tex Seagate Barracuda IV 80.0Gb har en på 0.9 %
och en sak till hur är det med klockningen ?
om man maler på med 170 i bus hastighet så kanske det inte är så konstigt om hårddisken
inte mår så bra.
February 10, 2002
är nu på min andra ibm deskstar hdd, den första betedde sig så som du beskriver att din beter sig och den gick en tidig död till mötes, det märkliga är att den nya hddn, alltså den nya deskstaren som jag fick för ca 3 mån sen börjar bete sig likadant, e fruktansvärt orolig då man har en massa skit på den som e så förbannat viktigt för mig, och jag jobbar för fullt så jag har ingen tid att backuppa skiten..... jag var ute på datorbutiken och såg att ibm hårdiskarna var billigare än andra märken, kan det va att de måste sänka priset på sina produkter för att överrösta alla klagåmål....
April 10, 2001
Har/hadde 2 st. en 75gxp 30GB och en 60Gxp 40GB, Båda dog för dryga 2 veckor sen, båda innom loppet av 24 timmar. den ena dog på fredag eftermiddag (givetvis systemdisken). Jag la då¨över OS på den andra disken, och fortsatte som vanligt. Kommer upp på lördag och skall starta datorn, samma j**la väsande ljud från denna disken också.. kopplar in en 3:e disk, liten skräpdisk, kör från den, tankar hem ibm.s drive test fitnes, och får konstaterat att båda diskarna är totalt havererade.. så surt..... Well skickade båda diskarna till ibm i belgien den 18:e juni. fick min första tebax den 27:e så det gick ju fort i alla fall.. Men kommer fan köpa nya diskar inte IBM.
May 6, 2002
Det är ju bara att konstatera, vissa GXP-serier är helt kass. Jag har själv 2 st. i min burk och dom har aldrig strulat men jag har väl haft tur.
Något som troligen inte skadar är extra kylning om man har flera diskar. Har själv 3 diskar i ett "rack" och dom höll nästan på att smälta efter att datorn varit på ett tag
June 18, 2001
Jag är uppe i 31st IBM diskar, både SCSI och IDE, som pajjat de senaste 1½ åren!
Även om nu GXP120 inte suger lika illa som GXP60 och GXP75 serierna, så bojkottar jag IBM i vilket fall som helst!
IBM servrarna som jag har på jobbet kommer idag med seagate diskar, de IBM diskar som pajjat på dessa har ersatts med seagate.
Sitter idag på 2st IBM GXP75 30GB och en GXP75 46GB som alla har en sak gemensamt!
Det sitter en tag på "Serviceable Used Part"
just p.g.a att dessa varit inne på reparation!
Jag och IBM är inte vänner, det är en sak som är säker! Säger bara Seagate, Maxtor och WD! Samtliga är bättre än IBM, dom funkar!
1 Guest(s)