June 4, 2001
Jag har en 30,7GB hårdisk Ibm deskstar.
En dag började den låda mycket när man var innte på vissa filer.
Jag körde en inkonsekvenskontroll på den och windows fick byta ut 9 st skada kluster.
Om den pajar helt är det väl ett fel som går på garantin.
Den är knappt ett år gammal.
February 11, 2001
Samma här. två av mina IBM 30Gb's är kass.
Enklaste är o dra hem deras program Disk Fitness Test,.
Där så väljer du Erase Disk och den fixar alla problem etc med disken.
Dock så orkar jag inte göra det nu då jag förlorar mina 60Gb stoff. Väntar på de två 100Gb's som kommer till postlåddan om två veckor..
Ja nu har Peters 46.1Gb havererat också.. Jag måste nog ha en ny disk känner jag.. Eftersom jag har en likadan känner jag inte riktigt för att lita på den.
2st 60 eller 80Gb Seagate diskar blir det nog..
Spöket: Är det Western 1000BB diskar eller?
Tekniknörd som gillar att träna.
May 28, 2001
Jag e inte så såld på IBM längre som jag var för ett tag sen heller... Gillar faktiskt Maxtor mera, de rockar! Och hör här alla som känner mig och vet att jag alltid envisas om att ha rätt: -det jag sa om IBM vill jag ta tillbaks då jag inte riktigt tycker att detta stämmer längre
February 11, 2001
December 22, 2000
On 2001-08-19 23:53, TheGhozt wrote:
Spöket: Är det Western 100BB diskar eller?
Det är Maxtor Vulcan 100Gb's. De är inte snabba men förser en med gott om utrymme. 😀
2500:- stycket.
Jag trodde jag var tvungen att ge dig stryk igen spöket..
Nä men det kan ju vara bra sekundära lagringsdiskar!
Jag körde en inkonsekvenskontroll på den och windows fick byta ut 9 st skada kluster.
Hehe Peter får runt 50000 skadade kluster varje gång han kör Norton disc doctor på sin disk! 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
May 26, 2001
Och jag har haft den disken sen i december
Den har nu börjat cpa totalt ju, förr var det bara ibland när man rörde vissa filer har jag kommit fram till nu. Det visste jag inte innan dock, trodde det var överhettning ellern åt! 😛
Felet beror på att kullagren inom 75GXP serien inte pallar av 3 skivor inuti. Detta ska dock vara löst på 60GXP serien!
2 Guest(s)