May 26, 2001
Vad jag har fattat så går alla IBM diskar i 75GXP serien sönder..? OK iaf 98% typ.
Min fråga; vilka av er där ute har fått en IBM disk som gått sönder? Nån som har en pajjad disk inom 60GXP serien som ni inte förstört själva genom att pilla å så?
Iaf så har min 46a nu dött.. vilka mer? 😛
February 11, 2001
May 28, 2001
May 24, 2001
Att 98% går söner är nog lite fel....
Grejen är att när de går sönder talar folk om det, men när de funkar som de ska så är de tysta.
De flesta 75GXP som pajar verkar vara relativt nya. Jag och mina polare (4 st) köpte var sin 46 gigare när den kom ut och alla funkar perfekt fortfarande.
June 7, 2001
98% är definitivt fel.
Det finns fler 75GXP än det finns atomer i universum. Denna hårddisk upphöjdes till skyarna när den kom och rekommenderades av alla överallt.
Antag att det går sönder lika många IBM som Fujitsu, procentuellt sett. Då lär ändå IBM-ägarna höras mer när de klagar ty de är både fler och mer besvikna.
Innan du avskriver IBM torde du checka dina siffror. Jag är en av dem som har en 45GB 75GXP ur trubbelserien men som inte haft så mycket som en hickning hittills.
98% är definitivt fel.
Det finns fler 75GXP än det finns atomer i universum. Denna hårddisk upphöjdes till skyarna när den kom och rekommenderades av alla överallt.
Antag att det går sönder lika många IBM som Fujitsu, procentuellt sett. Då lär ändå IBM-ägarna höras mer när de klagar ty de är både fler och mer besvikna.
Innan du avskriver IBM torde du checka dina siffror. Jag är en av dem som har en 45GB 75GXP ur trubbelserien men som inte haft så mycket som en hickning hittills.
Jag har fått siffror från återförsäljare som pratar om att 50-65% av IBM diskarna de säljer lämnas tillbaka pga fel. Så det är någonting som inte stämmer med felprocenten på de diskarna.. Min 46.1Gb funkar fint men jag har beställt 2st Seagate IV 60Gb för jag litar ärligt talat inte på min IBM disk längre.. Peters disk har bara gått och dött utan anledning och det känns inte som något jag vill vara med om..
Tekniknörd som gillar att träna.
April 7, 2001
On 2001-08-21 16:15, Kaleid wrote:
Är IBM kanske känsliga för höga FSB?
Där är något som jag har undrat över hur många som har haft en IBM 75GXP drive och man har kört över dom 33MHz som pci bussen skall gå i, vem vet det är kanske det som är orsaken till att så många har gått sönder.
Jag själv har en på 30GB ca: 1år gammal och den har aldrig varit något fel på.
Förästen så är jag ute efter en lika dan, så är det någon som har en och vill sälja den så är ja intresserad?
February 10, 2001
On 2001-08-21 15:45, [NH] Pär wrote:
jag har en 75 GXP 30,7 gb.
det är 3 meg pajj på den.
och jag fattar fan inte varför.
Du menar att det står 27gb på Kapacitet ?
Det är fullt normalt... hårddisken måste ha lite utrymma kvar för att kunna "tänka" ..hehe på min Maxtor Diamond 41gb så har jag 39gb ...
May 26, 2001
On 2001-08-21 22:24, Lening wrote:
On 2001-08-21 15:45, [NH] Pär wrote:
jag har en 75 GXP 30,7 gb.
det är 3 meg pajj på den.
och jag fattar fan inte varför.Du menar att det står 27gb på Kapacitet ?
Det är fullt normalt... hårddisken måste ha lite utrymma kvar för att kunna "tänka" ..hehe på min Maxtor Diamond 41gb så har jag 39gb ...
Visst är det normalt att inte full kapacitet på hårddisken/diskarna visas. Min 60 är bara 58 eller nåt enligt Windows, men så är det alltid!
Men han menar INTE det, det finns säker skadade sektorer på disken som inte går att använda. När jag kör fullständig scan för å se om disken är skadad, blir det cpe totalt!
1 Guest(s)