April 3, 2001
Jag trodde mina 75 GXP hade gått sönder.. dom började rassla och gjorde konstiga rispande ljud.. jag körde Drive Fitness test och tog erase disk då var allt bra igen.. men efter ett tag så fick jag samma problem igen.. provade dra ut alla fläktar jag har i burken så funkade det utan problem igen utan att jag behövde köra Drive Fitness test.. sen satt jag tillbaka alla fläktar och nu funkar det fint.. jag tror IBMs diskar har nåt slags strömförsörjningsfel eller nåt..
MVH // Goof
August 6, 2001
Kan någon svara på frågan varför dessa diskar är så fruktansvärt populära när de racklar så fruktansvärt? Antar att det är förhållandet pris/prestanda, men jag tycker att dåligt rykte borde sänka försäljningen och därigenom påtryckningar mot ibm att åtgärda problemet. Kanke är det det i och med 60gxp... Någon som vet?
June 7, 2001
Jag skall citera mig själv från en annan tråd:
[NH]Pär: Vad menar du med pajar?
Är det så att det stod "46GB" i annonsen men du får en lägre siffra när du formatterat den så beror det på att tillverkarna gärna använder decimaltal när de talar om storleken.
Så de skriver 46GB och menar 46 000 000 000 byte.
Nu är dock 1GB = 1024MB = 1024x1024kB = 1024^3 byte. Det vill säga 1 073 741 824 byte.
Dividerar vi 46000000000 med detta får vi 42.8 "riktiga" binära gigabyte. Kan det vara dessa tre gigabyte du syftar på att de saknas?
Eller har du sektorfel som Scandisk märkt upp och tagit bort?
2 Guest(s)