February 1, 2001
Ok, på datorbutiken.se finns bara 30Gigarna kvar (75GXP serien alltså) och på skribofont finns inte 46Gigarna kvar i sortimentet...
Har jag missat något eller?? Jordbävning nära ibm's hd fabrik eller något???
Jag blir ju lite orolig Tänkte springa iväg och köpa 4st 46r, men nu får det bli 60giggarna istället...
Är det något trassel med deras diskar eller något?? Skulle ju vara kul innan man lägger ut en förmögenhet
MVH // D.P
Det har varit mycket snack om IBMs 76GXP serie och speciellt då 46.1Gb! Den ska ha ett produktions fel eller något liknande..
Men jag har också en 46.1Gb och jag har inte märkt något problem.. men det kanske kommer..
Tekniknörd som gillar att träna.
December 20, 2000
2001-04-19 12:54, skrev Anton:
Det har varit mycket snack om IBMs 76GXP serie och speciellt då 46.1Gb! Den ska ha ett produktions fel eller något liknande..
Men jag har också en 46.1Gb och jag har inte märkt något problem.. men det kanske kommer..
Hoppas inte...
/me har också en 46.1 GB IBM disk..
Nä man får ju inte hoppas den krashar helt plötsligt.. Man har en hel del saker på HD:n man inte vill bli av med..
April 2, 2001
Nä, det är felaktiga uppgifter att de skulle ha produktionsfel!
Som alltid så ersätts alla modeller av nyare, just IBM har en vana att sluta tillverka en model ganska långt innan de lanserar nästa, därav bristen på föregående (75GXP) modellerna, att det just råkar vara 46Gb som det är brist på, är bara en slump!
Nu är det möjligt att jag har fel, men heter inte efterträdaren 60GXP?
February 1, 2001
Ehm, okey, så 60GXP är den nya serien som kommer (finns redan såg jag)... Är det någon skillnad mellan dem?? Det är ju samma rpm, cache och söktid...??
Och varför kallar man den för 60GXP om den är nyare än 75GXP'n???? Det låter ju som om det vore en äldre serie
MVH // D.P
April 2, 2001
Jovisst är det många som har problem med dem, likaså finns det många som haft en bil som inte funkat som den ska...
Vad ajg ville säga (jo, lite svårt att förstå... ) är att det har sålts väldigt många av dem, kollar man på medeltid innan diskkrash (fin förkortning jag glömt...), så ligger den itne högt!
Som alltid så ersätts alla modeller av nyare, just IBM har en vana att sluta tillverka en model ganska långt innan de lanserar nästa, därav bristen på föregående (75GXP) modellerna, att det just råkar vara 46Gb som det är brist på, är bara en slump!
En kille som hade varit på en dataor mässa hade snackat med en ansvarig i IBMs bås och han hade erkänt att det var fel på vissa av 75GXP hårddiskarna! Han skyllde därimot på HD kontrollerna på moderkortet men han erkände i alla fall att det hade varit problem med dem!
Nej det är sant! Kolla här så kan de se vad jag menar!
According to The Inquirer one of IBM's hard drive distributors has said that Big Blue, for the moment, has stopped production of all DTLA drives completely. The 45GB DLTA Drives (more commonly known as 75GXPs) have been overwhelmed with issues lately and it has arrisen that drives made in Hungary have had too many issues to say that it was "one" bad batch. An answer The Inquirer has is:
"One suggestion is that IBM will replace these drive series with the 60GXP series. What this means precisely, no one is absolutely sure - perhaps not even Big Blue itself."
1 Guest(s)