January 8, 2002
January 8, 2002
July 11, 2002
tycker att Segate liget lite efter i utvecklingen,, de har barar 80gb hårdiskar till på ett ungefär samma pris som IBM GXP 120..
Men jag undrar en sak angående WD:se med 8mb cache !!
Vad är det som skiljer säg mellan 2mb cashe och 8mb?
//mvH Smirnoff~Always drunk :cy: :cy: :cy:
February 7, 2001
Jag har kommit fram till detta:
IBM 120 GXP (som jag kör i RAID 0) fungerar utmärkt. Dock så skapar dom med vibrationer i lådan än Seagate diskarna.
Seagate är nästan ljudlösa och om du inte ska köra RAID på dom (för det fungerar inte med de seagate diskar jag provat) så är det nog dessa du ska satsa på.
WD har jag aldrig ägt, men det sägs att dom är marginellt snabbare än IBM, men dom låter väldigt mycket mer.
July 9, 2002
JuLmUnD wrote: Hmm 120 GXP ska inte vara några problem med.
Men om jag vore du så skulle jag satsa på en seagate Barracuda 4 istället.
Har en själv och ha många polare som har likadana.
De är snabba och totalt knäpptysta.
Kvaliten är på topp. Mycket fin disk.
Köpte direkt såfort db.com fick in dem två stycken IBM 120GXP 40GB (och det är 1 platta per Hårddisk) efter 1½ och dygnet runt i RAID-0 började de klicka som bara den vid stora filöverföringar osv.
Skall byta ut dem mot Western DIgital 80GB 8mb cahce pga
1
att om Westerns går sönder får man två nya innan man ens har skickat in de trasiga på RMA, ej IBM. Fick vänta i 2½ månad på min ena IBM disk IBM 40GV 5400rpm 41GB.
2
Jag behöver mer utrymme för RAIDEN.
3
Inte särkilt imponerad av diskarna i RAID-0, (inte mycket snabbare än en singel) kan vara att de var de första revisionen elelr liknande. Hoppas på bättre score med Western Digital.
2 Guest(s)