February 7, 2001
Ska köpa hårddisk. Men vet inte riktigt vad jag ska ha.
Jag har kikat på en 40 GM IBM samt en 40 GB Segate.
IBM disken verkar ju snabbare, men Segate disken är billigare...
Vad som får avgöra mitt val är nog ljudet som dom avger. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa diskar?
Jag vill ha en så tyst disk som möjligt.
(Har funderat på en SilentDrive till, men jag vet inte om man kan ha dom här diskarna i den)
May 1, 2001
Jag har en IBM 18gb och en IBM Desktstar 75GXP 46.gb och de har aldrig krånglat för mej... min gammla 18 hdd låter en del, de gör den faktiskt men min nya hörs knappast... vet juh inte hur bra/dåliga seagate är... Men jag är iaf nöjd med mina IBM...
Har oxå en 200 mmx... tycker att den är jävligt stabil
May 24, 2001
Köp en IBM 60GXP! Den rockar, har en själv. Den slår Seagaten på fingrarna prestandamässigt, när det gäller ljudet så är ingen av dem speciellt ljudlig. Den som säger att 60GXP:n låter mycket skulle inte jag vilja ha som granne då den endast ger ifrån sig 30dB... //Chill
May 24, 2001
WzUp:
IBM har specat 60GXP till dessa ljudnivåer; 31 (3 disks), 30 (2 disks), 29 (1 disk)
Däremot tror jag verkligen inte att en Seagate skulle låta 10dB. Det var väl iofs ett skämt men dB mäts i en logaritmisk skala och ett riktmärke är att -3db ger en minskning till hälften av ljudnivån. //Chill
May 28, 2001
Har själv en IBM 75gxp 30gig och jag tycker verkligen inte att den låter så värst mycket
I dagsläget skulle jag satsta på en IBM 60GXP Om IDE det vill säga...
Sen det här med dB har det snackats en hel del om men om jag inte har helt fel så innebär 3dB en ökning av effekten med 100% men inte av ljudnivån... men jag kan ha fel.
[ Detta inlägg ändrat av JuicE 2001-05-30 20:02 ]
May 10, 2001
2001-05-30 09:57, skrev peter:
Ja, du ska ju ha en IDE disk va jag förstått. Då hade jag nog valt en IBM. Men Segate ska vi nog inte kalla Slögate. Ta en titt på deras Cheeta diskar...
Jo de e sant men tror inte att vi skulle diskutera serverdiskar här?
Vanliga UDMA 100 så vinner IBM
1 Guest(s)