April 22, 2002
Tjenare ! jag har jobbat nu på ett företag http://www.bec.se i ett par år och har märkt att ibm inte duger längre, för mindre änn ett år så skaffade jag mig en 60GXP 60gb IBM och den har fungerat fint men sen en dag när jag skulle boota datorn så lät den konstigt, som om den skärde ihopp sig. När jag slutligen lyckades starta burken så körde jag scandisk i DOS. och det visade sig bli en hel del (B) cluster fel, ehh effterssom jag jobbar som datatekniker på stället så tog jag mä tebbax o bytte hdn på engåg,, nångång i decembras var det , så fick jag min nya 60GB IBM men redan effter en månad så händer det samma skit igen ! tänkte att det måste ha hänt någet under leveransen eller någet liknande, så jag bytte igen + att jag sakffade raid kort från PROMMISE , kör(stripping) +en till likadan 60gb´are.. då från IBM , och effter cirka en vecka så hände det igen! då j**lar tog ja mä båda två 3edjegången tänkte jag shit det här vill jag inte ha, så jag bytte till 60gbare från WESTERN DIGITAL, och sedan dess så har det funkat bra! känns snabbare också! FÖRLÅT OM JAG HAR TRÅKAT UT ER MEN VA BARA TVUNGEN ATT AVREAGERA MIG så mycket som man förlorar varje gång, man blir lite KRANKY! ha det bra folks! lägg till någet txt GÄRNA !
April 22, 2002
jo jag vet, men va ganska nöjd med min första, bra speed bra acces alt va oki men som det va nån skrev att man ska ha datorn på ett vist antal timmar, vem tänker på det ? ibbland så är burken på flera dagar när man håller på med video coversioner saker o ting som tar tid.
Tror att IBM inte längre tillvärkar sina diskar ordentligt för att dom har blivit så pass stora så att det inte spelar någon roll. Idag är det big bussines som gäller ska gå snabbt.! ehh .. kör på WD nu jäävligt nöjd. för eller senare så går alt sönder men helst senare! återstår o se
December 5, 2001