April 22, 2002
Tjenare ! jag har jobbat nu på ett företag http://www.bec.se i ett par år och har märkt att ibm inte duger längre, för mindre änn ett år så skaffade jag mig en 60GXP 60gb IBM och den har fungerat fint men sen en dag när jag skulle boota datorn så lät den konstigt, som om den skärde ihopp sig. När jag slutligen lyckades starta burken så körde jag scandisk i DOS. och det visade sig bli en hel del (B) cluster fel, ehh effterssom jag jobbar som datatekniker på stället så tog jag mä tebbax o bytte hdn på engåg,, nångång i decembras var det , så fick jag min nya 60GB IBM men redan effter en månad så händer det samma skit igen ! tänkte att det måste ha hänt någet under leveransen eller någet liknande, så jag bytte igen + att jag sakffade raid kort från PROMMISE , kör(stripping) +en till likadan 60gb´are.. då från IBM , och effter cirka en vecka så hände det igen! då j**lar tog ja mä båda två 3edjegången tänkte jag shit det här vill jag inte ha, så jag bytte till 60gbare från WESTERN DIGITAL, och sedan dess så har det funkat bra! känns snabbare också! FÖRLÅT OM JAG HAR TRÅKAT UT ER MEN VA BARA TVUNGEN ATT AVREAGERA MIG så mycket som man förlorar varje gång, man blir lite KRANKY! ha det bra folks! lägg till någet txt GÄRNA !
April 22, 2002
jo jag vet, men va ganska nöjd med min första, bra speed bra acces alt va oki men som det va nån skrev att man ska ha datorn på ett vist antal timmar, vem tänker på det ? ibbland så är burken på flera dagar när man håller på med video coversioner saker o ting som tar tid.
Tror att IBM inte längre tillvärkar sina diskar ordentligt för att dom har blivit så pass stora så att det inte spelar någon roll. Idag är det big bussines som gäller ska gå snabbt.! ehh .. kör på WD nu jäävligt nöjd. för eller senare så går alt sönder men helst senare! återstår o se
December 5, 2001
Jag har en 120 GXP som har lite lång spin-up time, det är det enda, det gör att den inte är helt frisk enligt hårddiskens egna S.M.A.R.T. system. Men man märker inte av något annat, och jag VET hur en 75 GXP som är död/påväg att dö låter...
Jag fick tillbaka min utbytesdisk från IBM i förrgår, den gör att hela min dator låter dubbelt så mycket som innan. HUR KUL ÄR DET???
//Anders.
August 6, 2001
Jag har en liten hemmagjord teori om IBM diskar och deras benägenhet att kracha!
Tänkte att jag skulle testa den även på er som har haft problem med dem och de som inte haft problem...
Jag har själv en IBM 60GXP som har strulat ordentligt!
Det jag har kommit fram till som kan vara orsaken, som jag har gjort med som tillverkarna inte gör, är att jag har hemrundade flatkablar!
Hittills så har det stämmt väldigt bra! De som jag har pratat med som har problem har rundade kablar och de som inte har det har inte rundade kablar, eller så har de fabriksrundade kablar!
Så, ni som har problem.. har ni rundat era IDE-kablar???
Kom ihåg att jag bara är på teststadiet med denna teori, självklart så kan inte rundade kablar vara orsak till alla IBM diskars död, men jag tror att det kan vara problemet i många fall!!
Vill gärna han många svar så jag får lite överblick om läget även här på NH!
March 20, 2002
March 1, 2002
har också en 40 gb IBM 60 GXP. Inga missljud,,, ni måste ha nåt som sabbar diskarna. Visserligen kan det upptså fel om man inte kör scandisk om det blivit nåt seriöst fel ( ännu värre me linux, där kan det gå åt h*****e). Men, men, man får väl gardera sig och skaffa en 160 gig WD om inte annat.
March 1, 2002
har också en 40 gb IBM 60 GXP. Inga missljud,,, ni måste ha nåt som sabbar diskarna. Visserligen kan det upptså fel om man inte kör scandisk om det blivit nåt seriöst fel ( ännu värre me linux, där kan det gå åt h*****e). Men, men, man får väl gardera sig och skaffa en WD om inte annat.
[ Detta Inlägg ändrades av: M1-Headhunter den 2002-05-02 22:07 ]
April 22, 2002
Vette fan, hur jag lyckades pajja 3st, Kör scandisk jag med när det blir en sepe omstart, och även låter datorn stå på ibbland o kör scadisk /+ defrag , men endå så gick dom sönder => fast olika sönder / den första disken hadde jag ganska länge det va dom andra två / som jag hadde sista tiden dom gick sönder lättare, gjorde inget arnolunda 🙁
1 Guest(s)