April 26, 2001

Hej, min dator håller på och låser sig och startar om sig.. vad kan vara fel? misstänker hdn då den startar om och ger konstiga ljud ifrån sig..
Om man kör DFT vad för felmeddelande får man om det är fel på den och vad för meddelande får man om den är okej?
Kör med följande:
Epox 8kha+
AMD XP1500
256mb ddr
IBM GXP60, 40GB <--- misstänker den
TNT2
300W nätagg.
September 21, 2001

September 21, 2001

September 21, 2001

Det låter ju inte bra att det inte låter bra om HD:n
Det kan ju mycket väl vara så att din disk behöver bytas ut.
Annars får jag precis samma meddelande i uppstarten på mina diskar.
Men IBM lämnar ju bra garantier så det blir väl att byta ut den då misstänker jag, för att du har skrapljud i disken är allvarligt.
April 26, 2001

PROBLEM!!!! på dtf så fick jag inga error på quick test så jag starta om datan som det stod, sen så gick jag in i windows men den ville inte.. så jag tänkte kan ju testa att reparera, men det går inte, det står Partition1 (okänd) 40000mb ledigt.. kör Advanced test nu... vafan ska jag göra??
September 21, 2001

Nix det är hårddiskens serienr. som visas.
Inte modellbeteckningen.
Hörde efter med en kompis som jobbar på ett dataföretag här i norrköping, och han säger att du kan ha fått något elakt bootsektorvirus. Kolla med norton antivirus.
Annars antar jag att du har fått ett måndagsex.
September 21, 2001

April 26, 2001

On 2001-11-07 18:36, [email]bobby.ewing@southfork.com[/email] wrote:
Nix det är hårddiskens serienr. som visas.
Inte modellbeteckningen.
Hörde efter med en kompis som jobbar på ett dataföretag här i norrköping, och han säger att du kan ha fått något elakt bootsektorvirus. Kolla med norton antivirus.
Annars antar jag att du har fått ett måndagsex.
Alltså jag bytte ut hårddisken idag, fick en splitter ny... och Norton hittar inget, tror du att det är fel på denna hdn också?
1 Guest(s)