January 20, 2003
Hej allihopa, sitter i utomlands sa mitt inlagg saknar bokstav 26-28 i det svenska alfabetet (orka teckentabell).
Hursomhelst sa misstanker jag att flakten som skyfflar luft fran cpuflansen ut ur datorn i sidan har lagt av. Det borjade igar nar jag jobbade i visual studio och datorn kandes ovanligt slo (pentium-m 1.6ghz, 2 ar gammal sony vaio). Tankte inte mer pa det men sen nar jag kollade pa film sa kande jag att datorn var ovanligt varm undertill, samt att det inte strommade varmluft ut fran sidan som det brukar gora. Kollade system och sag att cool n quiet klockat ner processorn till ca. 300mhz istallet for de 600mhz som cpun brukar ligga pa i idle.
Jag har helt enkelt dragit slutsatsen att flakten antingen inte fungerar, eller att cool n quiet inte fungerar som det ska. Det forstnamnde kanns mest trovardigt.
Sa vad tycker ni, ska jag skruva upp laptopen som man gjort pa en stationar och felsoka? Garantin har gatt ut redan och det kostar nog minst tusen spann att reparera..
Nagra tips?
August 16, 2003
om garantin redan är ute då kan du ju lika gärna skruva upp den, du lär ju inte paja något genom att bara titta, pilla lite på fläkten och så.
VARNING - ska du göra något, se till att laddare och batteri är ur, speciellt om du pillar med något, nu kanske du inte lossar hårddisken men min kussin pajade farsans laptop genom att byta hårddisk när batteriet var i, IBM ville ha 2000kr för att byta det trasiga moderkortet.
1 Guest(s)