May 1, 2005
Jag har ett nyinköpt Tagan 420W-aggregat.
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
Problemet är att det inte är så förbannat tyst. Visst, fläktarna är tysta, men själva aggregatet tjuter som en dålig CRT-skärm kan göra. Ruggigt irriterande.
Nu är visserligen min dator knäpptyst i övrigt så om nåt låter så hörs det väl, men mitt gamla Chieftec-agg som följde med lådan var tystare (efter att jag bytte fläkt så klart).
Någon annan som upplever samma sak?
March 6, 2001
Hade ett Chieftec låda och nätagget som följde med hade ett sånt högrekvent och otrooligt irriterande ljud.
Det var ju sprilliuttans nytt åsså så jag vet inte om det berpr på att nättaget håller på att lägga av utan kan mer bara bero på ett dåligt ex..
Enl Datorbutiken.com så var det vanligt med såna ljud å det var inget skäl att få byta det..
Hoppas du har mer flyt hos Komplett ifall du tänkte byta det.. 🙄
May 1, 2005
Gorgeous-George wrote: Hoppas du har mer flyt hos Komplett ifall du tänkte byta det.. 🙄
Jag vet hur jag ska vara jobbig, så jag ska nog allt få det bytt om jag bestämmer mig för det. Annars blir det en låda med grishuvud som retursändning hehe
Usch, vad jag hatar när prylar inte funkar som de ska.
November 4, 2001
Det beror helt på hur bra hörsel, hur nära ditt öra datorn ärplacerad och hur det ser ut runt omkring.
Samtliga NF# brädor sjunger om man hör bra. Nästan alla agg har ett visst tjut. Står datorn uppe på bordet i en hörna förstärks det enligt mina erfarenheter.
Jag pratar om små tjit.. är det så grannen hör det är det dags att byta. Har löst liknande problem på en del agg genom att flytta på komponenter som ligger imot kylflänsar eller sid-plåten.
May 1, 2005
SuperNova wrote: Det beror helt på hur bra hörsel, hur nära ditt öra datorn ärplacerad och hur det ser ut runt omkring.
Jag har förvisso extremt bra hörsel (enligt testundersökningar), men jag ska inte höra tjutet om jag går in i ett annat rum, vilket jag gör. Det tjutet har dessutom förmågan att tränga igenom annat ljud så det smälter inte in i musik t ex.
SuperNova wrote: Har löst liknande problem på en del agg genom att flytta på komponenter som ligger imot kylflänsar eller sid-plåten.
Okej? Vad är det som låter egentligen isf?
1 Guest(s)