October 25, 2001
Jag förstår att det regnar ute idag.
Idag är det nämligen 10 år sedan 3dfx tog det fatala misstaget att börja tillverka sina egna kort istället för att bara tillverka världens bästa grafikchipset.
Från att totalt ha dominerat marknaden med fantastiska produkter som utklassade alla andra i både pris, prestanda och design till att två år senare gå i graven är nästan ett omöjligt projekt som inte borde kunnat ske.
RIP 3dfx, jag saknar er
En bild från tiden när 3dfx var som störst, bäst och vackrast. Jag hade två sådana här skönheter och körde SLI.
Måste också slänga med en bild när det hade börjat gå allvarligt utför för 3dfx och man panikbyggde ett kort som skulle kunna matcha de nya korten på marknaden. Det stenhårda Voodoo5 6000
September 4, 2006
🙁
Förlåt, lite offtopic, men med all sorg å så...
Ifpi har tankat det material som personerna blivit polisanmälda för att dela ut.
Den organisationen ska inte stå över någon annan i ett sådant här fall vilket borde göra det enkelt att polisanmäla Ifpi för att de tankat fyra låtar och en film på DC, de har ju själva erkänt!
Kan någon som har rent mjöl i påsen anmäla Ifpi? snälla!
March 23, 2003
kriahg90 Det där var kanske världens mest onödig inlägg.. Har nog aldrig sett nån gå så mycket offtopic..
ONTopic:
Jag är ju inte så värst gammal, men jag minns när jag hade ett Voodoo2, jag typ paralellkopplade det med det inbyggda VGA på moderkortet... wierd va det iaf.. 🙂
December 10, 2002
Mm, riktigt synd... körde också med ett Voodo 3-kort tror jag... mycket synd att dom gick i graven 🙁
*RIP* 3DFX
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
1 Guest(s)