March 16, 2006
Tjena ju det va ju så att man köpte en maxtor 250 gb ide 3,5 och försökte installera xp på den men det står att den blir skadad hela tiden har skickat tillbaka och fått ny samma problem igen.
Har försökt även med FDISK , och ett annat program.
Enligt en jag känner sa han att man skulle göra en aktiv dos partion så jag gjorde det men när jag har gjort det kmr jag inte in på xp skivan.
Nån kunnig får gärna skriva vad det är för prob.
March 16, 2006
har mig ett abit kn8 , amd 3500+ , 1024 minne , asus extreme ax850pro, och hårdisken. länk till moderkortet : http://www.webhallen.com/prod......p?id=51557
och ja den hittar den i bios :/
och ja jag har testat boota upp med windows xp skivan.
April 15, 2002
När man installerar med Windows XP-skivan så kommer man ju till den där stegen att man ska skapa en partition C och sedan formattera till NTFS (den långsamma varianten). Gjorde du så?
Om det inte fungerar så kanske du ska testa hårddisken på en annan dator för att se om det fungerar där. Gör den det så kanske det är fel på moderkortet eller fel på sladdarna till hårddisken.
/Roger
March 16, 2006
Kmr inte ens in så långt på XP Skivan när jag använde maxtors eget program för att förbereda hårdisken, och det är inget fel på sladdarna har en annan hårdisk som jag kör med nu fast på 7gig 😛 och hittade hårdisken på en annan dator.
Och ja när jag inte gjorde en partion lr nått lät den va helt ren så formaterade jag långsamma versionen av NTFS. Men efter står det " Denna partion kunde inte formateras , skadad osv ". Sen har jag testat att inte göra en partion utan bara köra på en på otoriskt minne eller vad det heter så installerar den och allt men sen när man ska komma till " installationen av XP , DEN FINARE 😛 " då kmr det fram UNMOUNTABLE_BOOT nått sånt.
har testat både master och slave.
2 Guest(s)