August 7, 2001
Du kan ju göra en såndär häftig hd-led. jag kom på att det skall nog gå ganska enkelt med en DA-omvandlare, en adderare, ett shiftregister, en kondensator och en potentiometer plus lite motstånd å sånt.
Ett annat ganska intressant projekt är ju att göra något som kommunicerar med moderkortet I2C-buss(jag tror det är i2c iaf) å visar typ fläkthastigheter och cpu-temp på någre led-displayer, så slipper man massa program å meck 🙂
January 19, 2002
Jag är djävligt sugen på att bygga en egen "crystal-case"... Synd bara att plexi som går att kallbocka kostar typ 1100 kr/m2
Men man kan ju göra en djävligt coolt burk med aluminiumlister och plexiglas!
*Suck* den som hade tid och pengar och någonstans att vara med all "skit"!
Mitt förslag :: Bygga eget crystalcase!
August 7, 2001
On 2002-07-04 20:16, Kroon wrote:
Jag ska skruva fast moderkort HD o nätag...på undersidan av mitt bord!Och borra ett håll för sladdarna!
Sedan bara ha TFTn och t-bord o musen på bordet.
Det blir kanske lite jobbigt att ta med på lan, men jag klara mig väl med min bärbar 🙂
en riktig desktop med andra ord? 😛
August 8, 2001
Jo då, här har det börjats igen.
1 st kylagg. lev upp till -30 C kylmedium (vätska).
Så när det är testat och inte låter för mycket så blir det tillverkning av block (CPU/GPU) & radiator för att kyla luften in i datorn. Hehe.. inte många som använder radiatorn att värma vattnet med
Nya fläktar ligger framför mig, tempregulatorn ligger hemma och väntar.
Så lite leka ska det allt bli... just lackas om/mer ska det också och lite lampor Göra om NIC-leds (igen) osv...
Massa kul
2 Guest(s)