inbox repair, var hittar man den i XP?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
inbox repair, var hittar man den i XP?
Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 25, 2002 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu är det då dax för mig att få mitt första allvarliga fel i XP. Har fått nå sket med min outlook. Varje gång jag försöker starta det så får jag ett felmedelande om att outlook.pst filen är skadad, och att jag skall köra inbox repair för att återställa.
Hittar dock inget sånt, vare sig i office-katalogerna eller i windows egna filer. Nån som vet var man hittar detta, hur det fungerar. Har ingen lust att installera om och loosa många feta mail. detta hände i helgen att jag fick felmedelanden att exe filen till explorer inte va frisk när jag startade det, men det gick igång ändå.
Har sen haft igång burken oavbrutet sen i fredags, startade om den nu, måndag kväll och fick detta fel. nån som kan?
Tacksam för hjälp. Kan som förklarligt ej ta tips i min email wink utan messa på icq om ni har nått tips.

rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
157468
March 26, 2002 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

Du går du till Add/remove programs och markerar Office paketet och väljer Change. Då ska du få upp ett fönster där du kan välja att reparera Office paketet. Du kan även prova att starta installationen av Office paketet och välja att reparera det därifrån.

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
157476
March 26, 2002 - 8:39 am
sp_Permalink sp_Print

Ok.
Skall kolla det. Råkade dock på ett annat litet misshap också.
Lyckades hitta filen för scanpst.exe men istället så va min outlook.pst fil som bortblåst. Funderar på om den bara gått o gömt sig tillfälligt. Vill dock inte starta om igen ännu då jag har ett par feta nerladdningar på dc just nu. skall kolla ikväll igen. Annars skall jag kolla det du sa om att reparera via ominstallatiobn av office.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 311
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL