May 28, 2006
Köpte ny dator nu i veckan och det har bara varit problem med den, nu har jag fått den att fungera relativt bra förutom att ljudet inte riktigt hänger med i spel, speciellt i Counter Strike 1.6 ett väldigt icke krävande spel.
Det blir lågt och lurarna låter spräckta när man lirar, men sätter jag i ett annat kort och inaktiverar det inbyggda så fungerar ljudet bra bara det att när jag bytt så börjar datorn gå segt.
BTW BTW BTW Det är ett HD ljudkort står det i Vista, kan det ha något att göra med att det låter som det gör i spel??
Sjukt trött på sådant här, köpte ny dator för att slippa krångel men min gamla fungerade bättre änn denna
Hjälp mig snälla.
Här är mina speccs på datorn, om det kan vara fel delar som gör att det inte fungerar klokt, vad vet jag :
Modekort: Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2, Socket-AM2+, ATX,GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16
CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+ 89W, Socket AM2, 3,1GHz, Boxed w/fan
Ram minne: Kingston DDR2 HyperX PC8500 4096MB CL7, Kit 2x matched HyperX 2GB DDR2
Grafikkort: Gainward GeForce 9600GT 512MB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, "Golden Sample" 2xDVI, HDMI, DisplayPort, Graphics Plus
HDD: Seagate Barracuda 320GB, 7200RPM, 16MB, SATA 3Gb/s
Nätagg: Silver Power PSU, 600W 120mm fan, SeaSonic 6P PCI-E to 8P PCI-E adapter
Tack på förhand.!!!
December 16, 2003
"Det blir lågt och lurarna låter spräckta när man lirar"
Har du vettiga nivåer på ljudet i "Ljudmixern"
så att inte grundnivån för spel ljudet ligger på
max (och distar) men mastern ligger lågt?
Om du skall inaktivera det inbyggda så bör
man även stänga av det i BIOS.
Annars så kan det vara nåt med buffert-sizen eller
IRQ för ljudkortet.
Kolla på nätet om nån mer har haft liknande prob
med ljudet.
Är det så med alla spel?
May 28, 2006
Marre wrote: "Det blir lågt och lurarna låter spräckta när man lirar"
Har du vettiga nivåer på ljudet i "Ljudmixern"
så att inte grundnivån för spel ljudet ligger på
max (och distar) men mastern ligger lågt?Om du skall inaktivera det inbyggda så bör
man även stänga av det i BIOS.Annars så kan det vara nåt med buffert-sizen eller
IRQ för ljudkortet.
Kolla på nätet om nån mer har haft liknande prob
med ljudet.Är det så med alla spel?
Jag har "Disable" i BIOS på det inbyggda.
Har alltid samma nivåer i ljudmixern och det har aldrig varit några problem med andra datorer så det bör inte vara några problem, alltså det är annorlunda i andra spel.
I Assassins Creed så laggar ljudet mer, i CS så låter det bara spräckt och lågt.
I windows fungerar det utmärkt förutom att datorn får fnatt och får fram skicka inte rutor nästan hela tiden, nästan varje gång när jag spelar kommer det fram en sådan ruta och spelet stängs ner.
Jag har installerat alla drivrutiner som den vill, SMbus m.m.
Läste däremot om modekortet på Komplett där jag köpte datorn att under diverse så står det "Certified for Windows Vista", betyder det att modekortet kräver Vista eller att det fungerar bättre med det bara?
Frågar mycket, men jag vill veta lixom! 🙂
May 28, 2006
Borran wrote: Jag hade typ samma problem med ett asus moderkort, och det jag gjorde var att jag jag andvände ett ljudkort som jag hade liggande.
Och ditt moderkort kräver inte vista utan det funkar med vista.
Okej, jag har även prövat med ett annat ljudkort som fungerade klockrent i min gamla dator.
Ljudkortet fungerar i nya datorn men det buggar jätte mycket alltså, ljudet fungerar till och från. Man behöver gå in och gå ur i spel för att det skall fungera vilket är väldigt frusterande. 😛
Pratade med komplett precis och dom skickar ett annat ljudkort till att börja med så får vi se.
Vet ni något om vad det kan vara så snälla skriv, det lilla kanske hjälper 😛
1 Guest(s)