Inet.se ringer upp min kusin dagen innan julafton - För att berätta om fraktskador|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Inet.se ringer upp min kusin dagen innan julafton - För att berätta om fraktskador
davidrunfeldt
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
Member Since:
December 24, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 24, 2010 - 8:15 am
sp_Permalink sp_Print

-...............

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1259577
December 24, 2010 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ARN och konsumentverket är de instanser han skall snacka med, om han inte kan resonera med företaget. Jag har personligen inte haft några som helst problem med Inet när jag reklamerat saker.
Bland annat 2st HDs som var DOA från Inet. Jag tror inte medvetet Inet valt att vara jävliga.

Att han inte vill lösa ärendet mot inet låter för mig konstigt då det rör sig om stora summor pengar. Sedan Vet jag inte hur han bemött företaget de gånger de varit i kontakt då jag inte känner han. Vissa av mina polare kan vara ganska bryska i sina bemötande mot företag, vilket sällan är till deras gagn.

Sedan vet jag inte vad det är för flärp för grafikkort ni pratar om, är det den som sitter i änden på PCIe sloten? Is ställer jag mig frågande
till hur ni behandlat grejorna. Eftersom jag aldrig någonsin lyckats ha sönder en sådan.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1259580
December 24, 2010 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej, först och främst. Det är en dator. Företag har dessutom två försök på sig att reparera, tredje gången ska man antingen bli ersatt med en ny likvärdig produkt eller få pengarna tillbaka. Har han inte krävt det här någon gång under proceduren har han inte så många andra att skylla på. (Jag tänker mig en post här snart: http://lokaltidningsbesvikelse.....gspot.com/)

Avatar
csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
Member Since:
August 11, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1259586
December 24, 2010 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Skumade genom väggen av text och skalar man bort allt det subjektiva och sentimentala så kommer man fram till pudelns kärna, och den är ingen höjdare.

Se det på som såhär: att moderkortet skadats (flärpen som enligt dig själv gått av) kan vara tecken på handhavandefel. Säger inte att så är fallet, men något har tagit sönder den och då blir det ju svårt för någon att veta hur man handskats med de andra delarna och varför de gått sönder.

Sen att Inet varit bryska kan ju ingen uttala sig om då ingen sett mailkonversationerna eller hört samtalen och då det finns två parter i ett samtal så innebär det att man måste veta hur din kompis har agerat (inte för att det egentligen ska vara en ursäkt för ett företag som ska vara professionell).

Kort och gott: det står massa text men det innehåller väldigt lite fakta för att någon ska kunna säga bu eller bä. Sen att du råkar vara helt nu och som skriver ett långt utlägg om ett företag som inte ens du själv drabbats av gör att jag läser detta men skiter i att lägga värde i det, tyvärr.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 354
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL