December 5, 2006
När julen och allt sådant nalkas så tänkte jag liva upp tillvaron lite och uppgradera mitt nuvarande kort; ett 9800 pro till något lite vassare. Dock så har jag uppriktigt sagt ingen aning om vilket kort jag ska välja.
Har tyvärr en relativt snål budget, så något nytt moderkort är nog tyvärr inte aktuellt, även fast det skulle vara fint med ett som stödjer pci express.
Nåja, moderkortet mitt är ett Fujitsu-Siemens D1627-A, baserat på i865PE-chipset (även kallat springdale).
Här finns en länk med lite mer info om kortet i sig: http://www.digit-life.com/arti.....865pe.html
Jag har kikat runt lite, bland annat på BFG GeForce 7600GS 512MB, Club3D GeForce 7600GT 256MB, Gigabyte GeForce 7600GS 256MB. Men vet som sagt inte vilket kort jag bör välja, måste naturligtvis inte vara något utav de ovan.
Prisklassen ligger mellan 1.4k-2.2k, det är alltså inga monsterkort jag är ute efter, vill bara kunna spela halvnyare spel med lite mera flyt än vad jag har nu, kanske också dra nytta av de visuella effekterna senare när vista kommer. Tittar även en del på filmer på datorn, men hd-film är ingenting jag direkt kommer att använda mig av senare (tror jag :/).
Kom gärna med förslag på kort och inköpsplatser (gärna nätbutiker, alt. butiker i sthlmsområdet). Även förslag på passande fläktar mottages gärna 🙂
February 28, 2005
men alltså kmr inte hans processor o så vara flaskhals? jag tror de bättre om du sparar ordentligt o kanske köper ett C2D system eller ett beggat A64 system med Asrock mobot som stödjer agp/pci-e...så kan du väl köra med 9800pro kortet lite till, sen säljer du det o köper ett beggat PCI-E graffe, tycker de onödigt o kasta allt på ett nytt grafikkort...
1 Guest(s)