May 1, 2003
Får alltså ingen bild till min full-HD tv då jag försöker köra från mitt DVI utag via en DVI->HDMI kabel. Jag vet att det inte är kabel eller tv de är fel på då jag testade med familjens dator igår och det bara var att plugga in och bilden kom direkt.
Har testa allt känns det som, inställningar, senaste drivrutinerna och BIOS.
Funderar på att köpa nytt grafikkort men jag vill ju veta om det är grafikkortet då.
Det konstiga är att DVI utag fungerar fint till min vanliga 17" tft skärm.
Kabeln är på 5 meter, kan det vara så att grafikkortet inte orkar sända signaler?
Datorn får iaf information från tv:n, tex att det är en samsung och att den klarar HDTV upplösningar osv.
Tips på vad man kan kolla?
Tack på förhand!
Här är iaf min dator slutligen:
ABIT AN8 Fatal1ty
Leadtek PX6800 TDH
Athlon 64 3500+
2x 512MB Corsair XMS 3200XL + 2x 1024MB Corsair
Audigy 2 ZS
Antec True Power 550W
November 22, 2001
Jalle64 wrote: Skall den klara hdmi skall du ha ett nyare graffekort, tex hd 2600xt, jag vet tyvärr inte hur bra nVidias gf 8600 serie funkar, men det finns nog någon på forumet som vet 😛
Nej, det stämmer inte. Jag kunde köra hdmi med gf7600.
Konstigt problem. Funkar det att köra VGA?
April 13, 2004
Json_81 wrote: [quote=Jalle64]Skall den klara hdmi skall du ha ett nyare graffekort, tex hd 2600xt, jag vet tyvärr inte hur bra nVidias gf 8600 serie funkar, men det finns nog någon på forumet som vet 😛
Nej, det stämmer inte. Jag kunde köra hdmi med gf7600.
Konstigt problem. Funkar det att köra VGA?
Jo, men han kör serien innan 7xxx
April 13, 2004
Kolla den andra drivisen på denna sida säger något om hdtv-problem: http://www.leadtek.com.tw/eng/.....#038;act=3
November 4, 2001
Du har inte kvar inställningen för din TFT-skärm då? TVn kanske har problem med just den upplösningen och det blir ingen bild..
Kan du koppla in båda skärmarna samtidigt, och ställa in allt korrekt via din "vanliga" tftskärm?
Kör du båda skärmarna samtidigt och du ändå inte fått det att fungera, så testa med overlay, clone osv osv...
1 Guest(s)