March 31, 2010
Jag har ett nytt Asus M4A78-VM moderkort och har problemet att det inte visas någon bild på skärmen under uppstart (post och boot av Windows 7) förrän login-skärmen för Windows 7 kommer upp. Först då visas någon bild. Om jag i stället kopplar skärmen med VGA-kabel kan jag se hela förloppet.
Är det någon som har det här moderkortet och kan bekräfta det här beteendet eller som har ett motexempel? Kanske moderkortet är trasigt. Allt fungerar dock utom just bild via DVI under uppstart. Jag har läst på andra forum om att ATIs integrerade grafikkretsar kan vara buggiga.
March 10, 2003
Tja, kan bero på många saker. T.ex. att din skärm inte hinner med i början eller att den inte stödjer låga upplösningar över digitalt. Bios kör väl 320x240 någonting om jag inte minns fel.
Vad är det för skärm du har ? Vet att ett moderkort jag har har inställningar i bios för att välja utgångsprio och skärmtyp (förvisso mobo gammalt men ändå).
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 31, 2010
Tackar för snabbt svar.
Skärmen är en Samsung 172X från 2003. Den visade allting under uppstart på den gamla datorn som också var ansluten till skärmen med DVI.
Windows 7 uppstarts-animeringen med lysmaskar visas heller inte, och den använder en annan upplösning en BIOS.
1 Guest(s)