October 22, 2005
Hejsan! Ny här och jag har ett problem. Först och främst ska jag be att få tala om att jag är novis på det här med datorer.
Verkligen alltså!
Och detta är mitt problem. Jag kan inte få en ok bild på tv-n med mitt Radeon grafikkort som jag nyligen köpt. Köpte det därför att det har en tv utgång vilket inte mitt gamla grafikkort har.
Hur går jag tillväga för att få bild på tv rutan?
Har försökt och försökt men blir bara vansinnig av alltihop!
Lite info. om den dator jag har.
Moderkortet är tydligen ett V4DP/V4DU eller ett V2DP/V2DU. Det har ett integrerat grafikkort men som saknade tv-ut.
Processorn är en Sempron 2500plus
512ddr minne
Köpte alltså till ett grafikkort med tv-ut som heter Radeon 9250.
Min kompis lyckades med att få den bild jag har på datorskärmen till tv-n. Men den blev i svart/vitt. Den film som jag har på datorn och som det hela egentligen handlar om lyckades inte alls komma upp på tv-n. På datorn går den dock att se.
Jag är en novis som bara känner för att kasta ut kortet genom fönstret!
Finns det ngn möjlighet att lösa detta? På ett sätt som jag kan förstå?
January 8, 2005
finns en hel tv-out guides, kolla stickys, lr liknande på forumet.
kan ge dig lite råd.
se till att dina inställningar är följande:
PAL-B och inte NTSC
om du inte har S-video stöd på TV:en så ska du se till att S-Video inte är inställt.
sen kanske du har en S-Video kabel, men inte en S-Video kompatibel TV vilket också kan resultera i problem.
vanlig komposit kable tror jag det heter, men rätta mig om jag har fel.
dom 2 översta är oftast felet, samt det finns en fin inställning som gör at all video som spelas blir fullskärm på TVen, kan lösa problemen med ingen bild när video spelas, gjorde det för mig iaf.
1 Guest(s)