June 4, 2001
Jag har haft en dålig dator hemma som ja ville uppgradera, från PII300 till PII450 + bättre grafik kort.
köpte en 450+MB+tnt2agp kort
först prova jag att ta ut 300 ur det gammla moderkortet o bara stoppa i 450n. det funkade, men den gick bara i 300.
så då bytte jag till det nya moderkortet+grafikkortet +allt annat, men nu får jag ingen bild, varken med mitt gammla tnt1pci kort lr mitt nya tnt2.
Skärmen bara går i viloläge såfort man trycker på powerknapen, ser inte änns bios.
Kör Debian Woody releasen (ända rätta) men de spelar någ igen roll.
Vad kan vara fel? (äldre minnen till en PII300 borde väll passa till en PII450 med väll? man borde väll iaf få en bild, även om det int funkar?)
December 2, 2001
På äldre moderkort burkar de sitta boxar med piggar man kan sätta på on/off, dom måste du ställa in för att CPUn ska gå i rätt fart. Varför du inte har någon bild på ditt nya mobo vet jag inte men om jag vore dig skulle jag fixa en lista över den där boxjumpern för ditt gamla moderkort, borde finnas på tillvärkarens hemsida. Och sedan jumpra de för 450 och lämna tillbaka ditt nya! De jag tycker e lustigt med ditt nya är att du borde iaf få bild på skärmen, de för man juh även om man jumprat fel, dock inte för mycket men 450 e juh bästa PII prollen så du kan juh inte ha satt den för högt 😕
1 Guest(s)