January 22, 2002
Hej!
Har ett problem som jag skulle behöva hjälp med.
Jag har en FujitsuSiemens Amilo Xi2550 laptop med ett Mobility Radeon HD 2700 grafikkort i. För ett tag sedan pajjade fläkten till grafikkortet på den och jag hade den inne på service och fick grafikkortet utbytt. Innan servicen kopplade jag upp datorn mot min reciver med HDMI-kabel och allt fungerade perfekt (bild och flerkanalsljud).
Men nu när jag fått tillbaks den från service har jag fått problem. När jag kopplar i HDMI-kabeln ser jag på recivern att en HDMI-länk upprättats (bokstäverna HDMI tänds upp i diplayen på recivern), datorn plingar även till som den gör när något ansluts till datorn, och tittar jag i Catalyst så identifierar den recivern som bildskärm nr 2. MEN! Jag får ingen bild på TV:n, oavsett om jag ställer den att den ska klona skrivbordet eller utöka det så förblir skärmen svart.
Jag har även testat att koppla datorn direkt på TV:n, testat den på polarens tv samt kört med en annan HDMI kabel, varje gång med samma resultat som ovan. Med andra ord borde ju rimligtvis felet ligga i datorn.
Har någon nån aning om vad jag kan göra åt detta? På ATI:s hemsida hänvisas jag till datortillverkaren när det gäller drivrutiner för grafikkortet i och med att det är ett mobility kort. Har testat att uppdatera med drivare som finns på Fujitsus hemsida för datorn, men inte heller detta gör någon skillnad!
Tacksam för all hjälp jag kan få
February 27, 2006
February 27, 2006
February 27, 2006
1 Guest(s)