June 15, 2001
Har en dexxa optisk mus...helt död i seriella porten med en ps/2 kontakt, i USB porten funkar den i några minuter sen lägger den av där också. Funkade hur bra som helst på andra datorer oavsett operativsystem. Tydligen nått med mitt VIA-chipset men på Via Hardware fanns det ingen hjälp att få. Snart häller jag nudlar på skiten och slänger ut den på balkongen...nån som kan hjälpa?
October 17, 2001
Kan säga att jag är överdrivet fetnöjd med min nya trådlösa intellieye explorermus!!
Dessa nya känner av underlaget 6000ggr / sek istället för de gamla som gjorde 1500ggr / sek.
Detta medför att man kan göra hur snabba vändningar man vill och "rycka" i musen.
Den hinner med att läsa av ändå, och "laggar" inte som de gamla optiska gjorde.
September 27, 2001
om man kör windows någonting , som visst
microsoft tillverkar, så för att göra det enkelt å slippa konstigheter så använd då
microsoft-mus , eller i andra hand logitech då. fast min fina logitech treknappars från
1996 som funkat så bra alltid, ställde till
problem i min senaste burk.
med winme i min gamla P3-500 funkar det bra
(cpu-usage står normalt på 0-1%)
men i den nya P4 1,5 etc också med winme
så står cpu-usage stadigt på minst 27% å det var mus-j**elns fel.
September 27, 2001
August 17, 2001
men känns som att dexxa är av billigare matrial min dexxa + 3 andra kompisars som är av samma modell har på alla vänstra musknappen slutat funka lr fungerar dåligt.. slängde min åt helvte vart så less på den..
kör med min gammla A4tech 4d+ med dual scrollhjul å 4 knappar den funkar prima... skall dock köpa en Logitech Ifeel Mouseman när jag får råd...
1 Guest(s)