June 2, 2002
Igår installerade jag mer RAM, 64mb PC133 och när jag startade upp den så gick den i ca 1 minut sedan så stängde den av sig själv. När jag sedan försökte starta den igen så reagerade den inte ens, ie den fick ingen ström. Jag drog ur sladden till nätagget och lät den vara ur dragen tills dioden på moderkortet slutade lysa och satte in den igen, tryckte på ström knappen och den går igång men ingen post. Jag drar ur allt utom GFX kort, cpu och minne fortfarande ingen post. Jag försöker då kolla hur långt den kommer och pluggar ur grafik kortet och hoppas på att den ska tjuta bios beep codes men det gör den inte, drar ur minnet fortfarande inga pip. Vad har hänt?! Moderkortet är ett ASUS A7V-C 133 CPU'n en T-bird 1000.
December 19, 2000
Du kanske kör minnena i en för hög hastighet?
Det du kan göra är att nollställa bios, clear cmos,
det gör du antingen genom att ta ut batteriet på moderkortet när strömkabeln är utdragen, eller så kan man göra det med byglar på moderkortet. Det hittar du instruktioner om i manualen.
jag har ett a7v av tidigare modell och där sitter byglarna till höger om pci-platserna
3 pinnar och en plastbygel som passarpå två pinnar. flytta plastbygeln så att den sitter på mittenpinnen och den pinnen som nu är ledig. vänta i fem sekunder och flytta sedan tillbaka plastbygeln till sin ursprunglinga plats
1 Guest(s)