January 6, 2004
Hej jag har en shuttle SN95g med amd 64 3000+. s939
Jag har precis inhandlat en 3500+ (clawhammer) s939 och har monterat in den.
När jag skulle starta upp datorn gick INGET igång endast en röd lampa på moderkortet lyste efter många försök.
Jag provade clear Cmos genom att ändra på plastgrejen som fnns på moderkortet, efter det gick allting igång både fläktar,hdd och graffikort men ingen bild visas. efter flera försök så är det samma grej.
Jag har inte kunnat testa med den prollen innan eftersom jag hade sönder den.
Är det någon som vet vilka lite vad dessa typiska symtom är för fel?
March 10, 2003
Hmm.. funderar på om din revision stödjer den processorn.
Kolla vilken rev. av moderkort du har. De gjorde 3 olika versioner om jag inte minns fel.
Haft en SN95g5 själv nämligen och den gillade verkligen inte vissa kärnor (särskilt de nyare, då amd ändrade en sak i sin cpu innan shuttle han ändra i sina moderkort).
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 6, 2004
Naee jag vet inte om CPUn fungerar annars har ej testat men jag har inte heller uppdaterat bios men det borde fungerar om prollen kan nergraderas och köras i 3000 tills man uppdatera bios.
Har fått svar från shuttle att uppdatera bios men måste först få tag på en amd 64 3000+ så letar efter en sådan =).
den klarar av att köra C & G core stepping vilket är Newcastle / clawhammer kärnor
1 Guest(s)