October 16, 2003
Tja
beställde en ny dator ida, som kommer se ut så här:
Chassi: Antec Nine Hundred
CPU: Core2Duo E6600
Moderkort : Asus P5N32E-SLI
Minne: OCZ DDR2 PC8500 2048MB KIT
Grafikkort: Asus GF8800GTS 640MB
Nätagg: Nuvarande Antec 430 W (provar med detta, funkar det inte får ja köpa ett nytt)
Ljudkort: Integrerade på moderkortet + ASIO drivrutiner + optisk utgång till Thule PR250B hemmabioprocessor == underbart ljud, slår nästan vilket ljudkort som helst (har provat med tex ESI Juli@ både balanserat och obalanserat, och det lät sämre än d gör med att skicka d digitalt fr moderkortet (mitt gamla asus P4c800e deluxe) till thule PR250B processorn
Hårddisk: IBM/Hitachi 250 gb SATA1, 8 mb cache (system disk), Samsung 400 gb SATA2, 16 mb cache (lagringsdisk)
En western digital raptor 36GB (lr 74GB) 16 MB cache e osså på väg in...
enda ? e väl nätagget, lite klent troligen, får väl köpa nytt om d strular
October 16, 2003
Sebbe wrote: Kan säga att mitt system drar 360w om kör det med 3DMARK06 på 1600x1200 med alla inställningar på max. Nätagget är ett Cooltek 600w.
Grafikkortet drar ganska bra med kräm så beroende på hur äkta dina 430w är så kan det avgöra, men ett 600w är att föredra.
hmm o du har ju 4 diskar osså......ja testar om d funkar först, går d ostabilt osv så lär d ju vara nätagget
October 16, 2003
såja då har man köpt en ny dator.....nätagget räcker än så länge iaf.
men en fråga.
Hur får ja minnet o cpu att köra i 1:1 (köpte OCZ 8500 1066 mhz SLI ready minnen) men när ja startar upp så står d att dom körs i 800 mhz bara.
ngn som har ngra tips, har ASUS P5N32E SLI moderkort. Har ändrat i bios till linked läge och satt ratio till 1:1 men det funkar ff inte.
May 23, 2006
Det ska gå att ställa in minneshastigheten i "Jumperfree settings" i Advanced-menyn. Då måste sätta "overclocking" till manual. Moderkortet stödjer bara 800MHz oklockad och officiellt. Det ska dock inte vara några problem att köra dem i 1066MHz. Du kanske måste öka spänningen på MCH till 1.60-1.65V. Ställ även in spänningen på Minnet här.
I Chipsetmenyn sätter du "Configure Timings by SPD" till "Disabled". Därefter kan du ställa in de specifierade timingsen på minnena(5-5-5-15 ???).
Jag antar att du har samma Bios som jag. Jag har ett Asus P5W DH DLX. Hur är moderkortet annars? Mitt har nämligen gått i graven och jag funderar på ett likadant som dig.
October 16, 2003
M Hammargard wrote: Det ska gå att ställa in minneshastigheten i "Jumperfree settings" i Advanced-menyn. Då måste sätta "overclocking" till manual. Moderkortet stödjer bara 800MHz oklockad och officiellt. Det ska dock inte vara några problem att köra dem i 1066MHz. Du kanske måste öka spänningen på MCH till 1.60-1.65V. Ställ även in spänningen på Minnet här.
I Chipsetmenyn sätter du "Configure Timings by SPD" till "Disabled". Därefter kan du ställa in de specifierade timingsen på minnena(5-5-5-15 ???).
Jag antar att du har samma Bios som jag. Jag har ett Asus P5W DH DLX. Hur är moderkortet annars? Mitt har nämligen gått i graven och jag funderar på ett likadant som dig.
okeej skall testa d
moderkortet e riktigt bra faktiskt, helnöjd. enda negativa e att ljudet via den optiska utgången sprakar, typiskt asus att inte ha fixat det.
2 Guest(s)