December 3, 2004
Hej.Jag har nyligen skaffat ett Nvidia Gforce 6600 TD med 128 Mb minne.Jag har lyckats att installera det,och jag blev mer än nöjd.
Men jag vet inte riktigt hur man skall koppla in antennkabeln från utsidan,till grafikkortet....det enda som sitter på kortet,är en S-video utgång.Men med kortet så fick man med en kabel,där det i ena änden är en S-video kontakt,och i andra änden sitter det fyra olika kontakter:
1) S-Video Out(svart), 2) Pb/Comp Out (blå), 3) Pr Out(röd), 4) Y Out (grön)
Vilken av dessa skall man koppla in i antennkontakten??Jag vet att det inte är den svarta s-video kabeln,men någon av de andra måste det ju vara.De går väldigt lätt i,så man blir lite misstänksam.
Det vore ju grymt att kolla på tv i datorn med.Det var en av anledningarna till att man skaffade ett kort med Tv-utgång.
Är det någon som har lösningen på detta problem?Någon som kanske har samma kort t o m 😀 🙁
December 3, 2004
Hhmm,på ett kort för 1300 :- så borde det väl finnas möjlighet att kolla på tv i datorn?Jag äger ingen tv,och kommer aldrig heller skaffa någon. jag har en platt skärm på 32" som jag är helnöjd med.man blir ju bara irriterad av att kolla på en vanlig tv.signalen som kommer ut efter att den varit inne i kortet o vänt,är underbar att kolla på.
Skall man bli tvungen att åka tillbaka till butiken med kortet,för han sade ju tv.INGÅNG.,och då trodde jag ju att man kunde koppla in antennkabeln i kortet.....
Man får väl anta att de överbetalda säljarna vet vad de pratar om eller??
P.S.Kortet funkar jättebra med spel som Half-Life 2 o Doom 3.
MVH,
/Intel P4.
December 24, 2002
Alltså såhär funkar det. Om kortet har Vivo så kan du få bild på din dator om du tex kopplar via en video eller liknande till videoingången på grafikkortet. Vill du kunna koppla antennuttaget direkt till grafikkortet får du antingen köpa ett separat tv-kort eller ett ATI AIW - som har inbyggt tv-kort i sig. Ditt kort har varken Vivo eller inbyggt tv-kort i sig, alltså är det inte möjligt att se på tv i din dator med det grafikkortet du har!
February 1, 2003
Varför inte skaffa ett DVB-T kort så du kan ta del av det marksända digitala utbudet... om du har så stor skärm så är det ingen större investering plus att du får MYCKET bättre bild med DVB än med vanlig RF
själv hittade jag ett DVB-T kort för 350:- inkl. fjärrkontroll, dock begagnat
March 15, 2005
Om säljaren förtod dig rätt och sade att det gick att sätta en antenn så du kan se på tv med det så är du FETT lurad.
Fast jag mistänker att din egen okunskap har lurat dig.
För att du ska se på tv på din dator så behövs en av följande:
1: Ett grafikkort med video-in som du kan koppla en tex video med tvtuner.
2: Ett grafikkort som har en inbygt tvtuner.
3: Ett renodlat tv-in kort.
Allternativ 2 och 3 är bäst, Nr 3 är att föredra.
October 28, 2004
Bra tråd! :hb:
Jag är också novis på detta område men som jag förstått det så kan jag alltså koppla en video till mitt kort (har ViVo) och få TV- på datorn.
EDIT: Hittade trådlös överföring mellan uttag och video.
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
2 Guest(s)