February 11, 2002

mmm de har fläkthållare, om du skulle få för dig att ta bort gallrerna som bromsar luft som f*n (har jag gjort med dremel) så får du inte plats med vanligt galler som man brukar skruva på lr dyligt utan du får modda så du får bort fläkthållarna.
Ps: Deltafläktarna passar inte i fläkthållarna helt men de klarar att hålla en deltafläkt...
[ Detta Inlägg ändrades av: CyriQ den 2002-04-05 14:27 ]
March 29, 2001

On 2002-04-05 14:26, CyriQ wrote:
om du skulle få för dig att ta bort gallrerna som bromsar luft som f*n
Du överdriver ganska rejält förstås. Även vanliga galler bromsar upp något. Skillnaden är i det här fallet rätt liten. Det finns betydligt värre exempel.
Ps: Deltafläktarna passar inte i fläkthållarna helt men de klarar att hålla en deltafläkt...
Det är väl akustiskt självplågeri nog att han en sådan högludd j**el på flänsen (inte på min) - ska man nu kränga på ett par Deltor på chassi-platserna också?
[ Detta Inlägg ändrades av: RalfS den 2002-04-05 21:03 ]
July 19, 2001

Jag tror inte att man tjänar på att ha delta fläktar där, man har ju bara delta fläktar för att suga bort luft från prollen och inte från lådan... Använd bara noname fläktar och klipp av 5+volt sladden så blir den tyst och bra.. Om man har 4 sådana blir det lika kallt i lådan som i resten av rummet,
February 17, 2002

On 2002-04-05 21:16, HELIX wrote:
Jag tror inte att man tjänar på att ha delta fläktar där, man har ju bara delta fläktar för att suga bort luft från prollen och inte från lådan... Använd bara noname fläktar och klipp av 5+volt sladden så blir den tyst och bra.. Om man har 4 sådana blir det lika kallt i lådan som i resten av rummet,
Jag har ett likadant fast ett fulltower, 3st 80mm insug och 2st 80mm utsug + en 92mm ovanför agget. Jag har xtra temåsensorer i lådan och jag har konstant 28C i lådan oavsett om jag kör de på 5 eller 7volt så att du får rumstemp i lådan kan du glömma eller så ljuger den inbyggdagivaren. Det alstras ganska mycket värme i lådan så det blir svårt att få ner den till rumstemp.
April 1, 2001

Jag har klippt bort 2 st fula galler på baksida av mitt Chieftec chassi och använt vanliga kromade galler istället
Jag ska för övrigt sälja chassit... Bilder av fläktarna bak hittas i denna tråden:
https://www.nordichardware.com.....8;forum=12
February 11, 2002

Kan nämna att jag har 3st delta i lådan :grin:. Skall sätta fast dem bättre genom att borra i fläkthållaren o sätta skruvar där. För övrigt så har jag en alpha kylare, fläkten suger från flänsen. Får 3grader varmare cpu om jag blåser på flänsen.... första gången jag har varit med om att det är bättre.
Angående gallret, det bromsar luft d var poängen, hur myet de bromsar e skitsamma. Dock så fick jag ett högt vinande ljud pga det... kan nämna att jag har tinnitus vilket gör det värre. Kör med fancontroller på fläktarna (har moddat fläktarna så d låter mindre).
Om ni undrar varför jag har 3st deltafläktar i så beror d på att jag råkade ha såna över när jag byggde datorn.
1 Guest(s)