August 24, 2006
Hej.
Jag höll på att hjälpa en kompis att installera en dator. När XP-installationen var klar installerade jag direkt de drivrutiner som fanns på CD:n till moderkortet, men efter omstarten slutade mus och tangentbord fungera. Jag ominstallerade XP och utan drivrutinerna fungerar de prima. Nu funderar jag på hur det går om man inte installerar drivrutinerna över huvudtaget? Hur rekommenderat är det egentligen att ha de installerade?
Tacksam för svar!
July 14, 2005
Hej Cerx!
Slutade både Mus och tangentbordet att fungera och var dom USB?
Jag brukar ofta råka ut för att musen slutar att fungera (USB).
Då blir jag tvungen att byta USB port för den så hittar Windows den direkt igen.
Jag använder en Logitech Cordless Optical TrackMan.
Vad använder din kompis?
Det är nog rekommenderat att använda drivrutinerna för styrkretsarna för att man skall kunna utnyttja funktionerna och prestandan i Moderkortet maximalt.
MVH Tid.
August 24, 2006
Ja, båda två slutade fungera. Musen är en Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 PS2/USB och tengentbordet Logitech Deluxe 250 Keyboard SE USB, båda inkopplade i USB-uttag. Jag provade att ta ur och koppla in de igen, men inte att byta port. Kan prova installera drivrutinerna igen och se hur det går. Men om det inte fungerar är det så jobbigt att ominstallera XP, finns det inget smartare sätt?
1 Guest(s)