December 19, 2000
2001-02-15 19:46, skrev Ajjdiis:
hur gammal är du?... instalera = installera.. och det är en fördel att skriva vad du har för problem och inte frågar bara hur du skall lösa det...
Dags å tagga ner lite tror jag...!!!!!!!!
Istället för å hacka på att han har stava lite fel å kanske givit lite bristfällig info..så kan du väl hjälpa honom å fram vad du vill veta..!
December 19, 2000
2001-02-15 15:16, skrev Swuppa:
Hur instalerar jag drivrutiner till kortet på två helt nya diskar
Så min vän...som sagt så behöver vi lite mer info om ditt system...vad har du för grejor i burken...vad e det för kort du ska installera..e det på flera datorer...berätta lite mer så ska vi nog kunna lösa ditt problem...om du inte redan har gjort det själv..!
December 19, 2000
Ingea problem som helst....stäng av ...tryck i kortet koppla dit hdd:na...det kommer förmodligen att ta lite längre tid å boota men de naturligt...tar ett påar sekunder extra för moderkortet att hitta genom raidbiosen.
Vad gäller drivrutiner så SKA dem följa med raidkortet...oftast hittar windows själv drivrutiner till det...om du kör ME lr Win2K..men anars e de bara å trycka i disketten om den fårgar efter det.
När allt e klart ska du boota om å gå in i raid biosen..(hur du gör det brukar stå alldeles när biosen dyker upp)...där ska du sen välja raid 1 de den vanligaste raiden..med 2 hdd..tar du 1+ så kommer den att "spegla" hdd..å det tar massa extra plats...inget jag rekommenderar en hemma användare..om man inte hat väldigt mycket hdd
utrymme över.
Där kan bör man även kunna partionera de kunda iaf jag..!
Lycka till..?
1 Guest(s)