June 18, 2001
Tjena.
Bestämde mig för installera om idag. 🙁
Tycker inte det riktigt känns lika stabilt som innan (av ngn konstig anledning).
Innan så körde jag på ett ASUS CUV4X-E med en P3-733, i övrigt samma hårdvara. Sen köpte jag ett A7V133 + en 1,33GHz AYHJA.
orkade inte installera om då, utan tryckte i allt. Det funkade klockrent (inte en ända blåskärm!!!).
Men nu idag efter ominstallation av Windows ME engelsk oem version (samma som innan) så har jag fått ett gäng blåskärmar. Kunde inte ens starta 3dmark3001 utan att jag fick blåskärm!!! Efter att jag sänkte Aperture Mem i BIOS från 256 till 64 funkade det !!!
Så nu tänkte jag bara kolla med er, har jag glömt ngt?!?!?
Tillvägagångsätt:
1. Wipea HD
2. Installera Windows ME
3. Installera Via 4in1 v4.32a i 4xAGP läge samt Promise Drivarna.
4. In med NVidia12.41 (officiella t.om)
5. Kört en del Liveupdates som DX8, IE55, Mediaspelaren 7.1
6. SBLive drivrutiner för ME
Jag kan inte komma på något mer!!!
Dator Spec enligt nedan med tillägget Chieftec DX-01B-D med 1st 80mm som suger ut luft i bakkant.
/Mikael
June 18, 2001
Win2k suger ju så jag vet inte vad. Dessutom vill man ju använda dator och inte sitta o vänta i fem timmar på att den skall bota.
Dessutom så suger ju alla drivrutiner AP-RÖV i Windows 2000, VST funkar kasst i 2000 Cakewalk funkar kasst i 2000, DirectX pluggar funkar kasst i 2000, tror inte jag behöver fortsätta mer.
WinMe tycker jag är det som känts bäst från Microsoft genom tiderna. Utan problem!
Överklockningen är inte relevant, inte värmen heller.
MB temp = 38
CPU temp = 52
(Det har gått stabilt t.o.m i 45 resp 70 grader)
Känns som en löjlig BIOS grej, men det funkade ju innan, så varför inte längre !!!
Kör 1005 final, skall prova 1006 beta 1g som kom för ett par timmar sedan.
1 Guest(s)