June 22, 2008
Hej! jag har precis köpt ett nytt chassi och ska sätta in mitt moderkort i det. Problem är det att jag har blivit osäker när det gäller distanser ! Får moderkort inte har någon kontakt med chassit? jag använder mig nämligen av NET-43107 Miditower där de har vad som kallas "punch-up" . Jag vet inte riktigt vad jag skall göra eftersom detta är första gången jag sätter ihop datorn själv. Jag har redan varit inne på datorbyggarskolan och kollat men jag förstår fortfarande inte riktigt eftersom mitt chassi skiljer sig från det de använder! All hjälp uppskattas Mvh Jonas
April 24, 2007
Jonas_186 wrote: tackar känns som en bra sida!:) Finns det ingen möjlighet att lägga upp bilder på forumet så jag kan visa vad jag menar? Mvh Jonas
Du kan enkelt ladda upp bilden till http://imageshack.us/ och använda direktlänken + IMG taggen (ovan när du skriver inlägg).
June 22, 2008
Okej, ni får inte mobba mig men tyvärr så är det så att bilddagboken är det enda som jag förstår mig på:P
Här är länken, kolla på den 22 juni
http://jonas186.bilddagboken.s...../main.html
som ni ser så är det där jag ska skruva fast moderkortet om jag inte har helt fel., men det är just där jag blir förvirrad! Det blir ju direkt kontakt med chassit och de och om jag sätter dit distanserna jag har fått så kan jag inte spänna fast moderkortet! vad är det som jag har missat? Mvh Jonas
June 22, 2008
Är det någon som vet vart jag ska vända mig när det gäller CPU eller minnes frekvensen? Det är nämligen så att jag har en P4 med 1gb ram minne och 2 Ghz . Grejen är den att den visar att jag har en minnes frekvens på 266 mhz vilket är otroligt lite för en p4:S ..Har själv satt ihop den..kanske har jag kopplat fel någonstans vad vet jag:( snälla hjälp mig!
Här är en länk om ni inte tror mig
December 24, 2002
Jonas_186 wrote: Är det någon som vet vart jag ska vända mig när det gäller CPU eller minnes frekvensen? Det är nämligen så att jag har en P4 med 1gb ram minne och 2 Ghz . Grejen är den att den visar att jag har en minnes frekvens på 266 mhz vilket är otroligt lite för en p4:S ..Har själv satt ihop den..kanske har jag kopplat fel någonstans vad vet jag:( snälla hjälp mig!
Här är en länk om ni inte tror mig
Det beror ju på hur snabbt minne som sitter i och vad du gör för FSB ratio.
Antagligen sitter det PC2100 minnen i maskinen och dessa har en standard klockfrek. på 266MHz
2 Guest(s)