December 7, 2001
Har problem när jag skall installera WinXP. Har just nu Win98 SE (swe); när jag har kört första installationsfasen i Windows och Windows ber om en omstart av datorn så får jag fram en blåskärm innan Windows har startats. Den påstår att det kan vara ett virus eller nyinkopplade hårddiskar som kan vara ett problem.
Jag har inte installerat en ny hårddisk på min dator någonsin och virus kan det inte vara (har 100% no virus i virus kontroller, även felmeddelande vid formatering av alla partioner). Har tidigare inte kunnat lägga in andra operativsystem byggda på NT plattformar så som Win2k.
Någon som kan hjälpa mig? Tacksam för svar.
[ Detta Inlägg ändrades av: scobbah den 2001-12-07 21:19 ]
October 3, 2001
December 7, 2001
Jag har testat att plocka bort alla ram minnen utom det senaste jag köpte (128 pc-100), fungerade inte heller. Klockade även ner min p3 600 till 550 för att vara övertygad om att det inte skulle strula.
Dock när jag bootade från CD'n så sa setupen att den inte hittade några hårddiskar?! När han väl skulle starta Windows.
Dock kan jag starta Win98 SE utan problem. Jag förstår bara inte.
IBM Deskstar 20GB är en udma66 hårddisk (dock utnyttjar jag inte udma'n); den har ett eget bios som man typ inte kan ändra någonting i. Bara vilken Udma eller Pio den ska ligga på.
Snälla hjälp mig
1 Guest(s)