Installations problem?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Installations problem?
Halvoo
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 143
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 4, 2001 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har försökt att installera windows 98, 2000 och XP på min nya dator men den bara startar om. När den har kollat efter maskinvara och den frågar om man vill installera systemet så startar den bara om sig på alla OS jag har testat.
Jag har testat allt tex att sätta i hårddisken i en annan dator och det fungerade bra, men den vill inte fungera i det nya systemet.
Jag antar att det kan vara något med biosen men jag vet inte vad?
För övrigt så har jag kollat alla sladdar och så men det var inga fel där.

Dator: 1400MHz XP, 256ddr-ram, 8KHA+ & 100Gb WD

Bleedin Radar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 508
115846
December 4, 2001 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du testat med en annan hårddisk än din på ditt system? Testa annars å uppgradera bios... inte för att jag tror det gör ngn skillnad men ändå...

I övrigt har jag inte en blek 🙁

Halvoo
Medlem
115911
December 4, 2001 - 11:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Har testat med en annan hårddisk i datorn men det går ur slött och sen står det på ett ungefär: boot attempt failure
Visserligen så finns det redan ett system på den hårddisken men det brukar gå bra ändå att starta upp...
Kollat biosen och det står att den är från 10/17/2001 så det är ganska nytt.
Jag har f*n testat allt förutom att uppdatera biosen, är det någon som vet omdet finns någon speciell inställing som måste göras i biosen för att det ska fungera?

maxxar
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
116655
December 6, 2001 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade ett liknande fel när jag plockade ihop en dator...den startade oxå bara om hela tiden....slet ut alla kort prövade alla möjliga inställningar i bios ingeting funkade...trodde det berodde på för hög värme i cpu:n så jag öppnade lådan helt klockade ner den till 1200 mhz iställer för 1300 mhz (Det är en 1300 mhz athlon cpu) helt plötsligt fungerade allt, har inte provat att klocka tillbax den än..ska göra det vid tillfälle...men sen dess har allting fungerat, vet dock inte om det berodde på klockningen...mycket skumt i alla fall......

Halvoo
Medlem
116709
December 6, 2001 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Men det är ju ingen bra lösning, du har betalt för en 1300MHz men kan bara kör i 1200MHz med den!
Jag har pratat med datorbutiken och dom tror att det är ram:et det är fel på, vad tror ni?

Tjejen på supporten frågade vad det var för problem, när jag hade förklarat klart så hörde jag ett smatter på tangentbordet.
Jag frågade vad hon höll på med, då svarade hon att hon kollade i Microsofts databas och att hon hade fått 30000 träffar smile

SeWs
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 170
116717
December 6, 2001 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade samma problem men det uppkom när jag hade istalerat lite program så jag spolade tillbaks i windiws xp och nu funkar det ganska stabilt men den startar ofta om istälet för att stänga av sig.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 31
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL