April 3, 2002
Jag har skumma problem när jag skall installera xp. Jag använder en installationsskiva som jag installerat xp med tidigare på min dator, så jag tror inte att det är nåt sel på skivan. Jag försöker installera på en helt ny IBM Deskstar. Jag bootar från CD. Allt går bra tills filerna skall kopieras från CD:n. då får jag meddelande om att vissa filer inte kunde kopieras. Det rör sig om 2-10 filer vid varje förök jag gjort, ibland samma filer och ibland olika. Inte konsikvent alls. Vid ett tillfälle så gick det att installera klart (trots att nån fil inte kopierades). Då testade jag att kopiera cd:n till disken och köra installationen därifrån, men jag råkar ut för samma problem ändå.
Jag har tyvärr inte möjlighet att testa en installation på en annan disk just nu, men man tycker ja att en sprillans ny disk borde funka. Formateringen går ju klockrent t.ex.
Jag börjar misstänka att mitt ram-minne har pajjat och att den inte grejjar att skicka över stora data.
Nån klok som har nån ide´ ?
Jag börjar bli galen..:burn:
-Pulver
April 3, 2002
Jo, den skall vara rätt byglad det har jag dubbelkollat.
Nä, har inte jonglerat med minnet inte, men jag har haft problem innan jag blev tvungen att istallera om. och så tänkte jag att allting kanke har med ramet att göra.
Se tidagare krux nedan:
Efter en hel del problem med att datorn startade om flera gånger under uppstarten (innan man kommer in i Windows), beslöt jag mig för att ändra inställning från ACPI till 'standard pc'. Hade även en del andra problem som jag hoppades på att lösa. Efter det startades Windows om. När man kom in i Windows hittades all hårdvara på nytt men efter det har den inte startat nåt mer. När jag startar datorn så får jag en blåskärm med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Det ända jag kan göra är att boota om. Ok, omistallation. Men när jag bootar från installations-cd:n så känner den inte av att jag har en NTFS-disk. Den säger c: (okänd enhet) bla bla bla du måste skapa en NTFS-partision. Jag har 50Gb skön data på disken jag inte vill bli av med. Finns det nåt fint sätt att komma runt problemet med eller måste jag köpa ny disk och installera där??
November 8, 2001
Testa en annan Cd-rom , var exact lika för mig med. Gick inte med Xp skivan, och olika filer varje gång. Men jag testade å satte i en annan cd-rom å då fungerade det hur bra som helst. Kanske är din cd-rom som är lite knasig.
Asus GeForce2 MX 7100 AGP
SONY 4x2x20x RW-Brännare
48x CD-ROM
[ Detta Inlägg ändrades av: Diandro den 2002-04-12 11:40 ]
2 Guest(s)