December 2, 2007
Jo det är såhär att jag nu byter moderkort från ett Gigabyte GA-M57SLI-S4 till ett Asus P5Q Pro.
När jag installerade dom medföljande drivers som kom med Gigabyte fick jag bluescreen, blev tvungen att installera om vista. Efter att jag installerat om vista så vågade jag inte dra hem drivers från deras hemsida ifal man nu skulle ha fått ännu en bluescreen. Jag har nu kört med detta moderkortet i snart 1 år utan att installera några drivers alls till moderkortet, allt har funkat bra hitils.
Nu i jul byter jag till ett Asus P5Q Pro, och då undrar jag. Ska jag installera med drivrutinerna som kommer med till moderkortet? Har ju hitils inte haft så bra erfarenheter av att göra det. Någon som nyligen köpt detta moderkortet och inte haft några som helst problem med medföljande drivers?
Tacksam för råd om hur jag ska gå till väga 🙂
December 16, 2003
Ja. De skickar inte med drivrutiner för
att du inte skall installera dem.....
Windows generiska drivrutiner får det kanse att funka
men knappast optimalt.
Alt då till hemsidan för tillverkaren för chipset
och hämta hem den senaste versionen av
drivrutiner. Funkar inte det så är det troligen
andra inställnigar (bios) som spökar.
Och om kortet inte fungerade med sina
egna drivrutiner hade jag skickat tillbaka det.
December 2, 2007
Poontus wrote: installera INTE drivrutinerna på skivan, dom är ju med största sannolikhet gamla, ladda istället ner dom senaste från tillverkarens hemsida 😉
Det står att dom senaste från Asus hemsida är från 2008/07/11 så dom är inte särkilt nya dom heller :P, undrar om det är samma som dom som följer med, aja vi får se hur jag gör.
1 Guest(s)