September 29, 2004
Hej
Jag har fått ett moderkort samt köpt ett chassi.
Jag håller på och installerar det men är lite osäker på några saker.
Jag är osäker på hur jag vet vilken som del av en kontakt från chassit som är ground och vilken som är något annat på exempelvis PowerSW och Reset SW. Känns som om man inte får sätt dom kablarna fel. Vad kan hända då?
På en kabel är en tråd orange och den andra vit. På kabeln står det TKG på den oranga kontakten på Power SW. Det är även en pil på kontakten vid den oranga tråden. Vet inte om det hjälper någon. På Reset SW så är det en pil på den lila tråden (det finns en vit och en lila). Det står dock inte TKG på denna kontakten alls.
Vet inte vad jag mer kan ge för ledtrådar.
Tror inte ni anar hur tacksam jag skulle vara om jag fick hjälp med detta problem då jag skulle få igång en kanondator i mina ögon sett.
Moderkortet är ett P4C800E
http://support.asus.com/downlo.....E%20Deluxe
Nätagget är ett HuntKey Deltaco PSU-422 , ser nästan ut som det jag länkar till men har lite mer strömförsörjningsmöjligheter.
September 29, 2004
Tack vare era svar vågade jag dra igång burken och det enda som just nu inte lyser är powerlampan. Annars hoppade burken igång som den skulle. Har dock inte kommit underfund med hur jag ska koppla in mina USB uttag som är på fronten.
Jag vet var dom ska sitta på moderkortet men inte hur jag ska sätta kablarna. Det verkar som om en kabel har 3 trådar och till den hör ytterligare en kabel med en tråd som har - som markering. Jag har två såna här par vilket stämmer med uttagen. Ska läsa manualen för 5 gången.
Ska även leta upp ett ställe att ge grafikkortets fläkt störm.
Tack för all hjälp! Har ni fler tips så hör av er.
1 Guest(s)