Inställningar av dts ljud|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Inställningar av dts ljud
kotte
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 36
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 17, 2006 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Går det inte på nått sätt att ändra ljudet vid uppspelning av dts ljud, alltså jag menar ändra eq:n, när jag ändrar eq som finns i creatives program vara händer inget när jag spelar upp dts ljud, är det nån som har några ideer?
Ljudkortet är ett creative x-fi platinum och högtalar paketet är ett logitech z5500d med en coaxial cabel och använder power dvd som spelare men kan byta spelare om det är det som krävs å i såfall till vilken?

Mvh //Johan

Edit:Har kommit fram till att om man slår på x-fi kortets dts avkodning så kan man ändra ljud inställningarna som man vill men då säger logitechs dekoder att ljudet bara är dolby prologic, vill ju ha dts så vad göra?
Måste ju finnas nån med liknande setup som jag som vet lite om det här iallafall.

DrRrIbBeL
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 181
1033782
April 18, 2006 - 5:21 am
sp_Permalink sp_Print

Får du inget ljud eller vad är problemet ?
Om det är så att du försöker spela upp dts men det inte funkar så ska det finnas en VLC version som kan spela upp dts utan att du behöver ha någon dts encoder..

kotte
Medlem
1033886
April 18, 2006 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

jo jag har ljud men jag vill kunna ändra exempelvis eq:n så som bas,diskant och mellanregister om du förstår hur jag menar, det går att ändra men det blir ingen skillnad, så jag skulle vilja vet om det går och ändra och isåfall hur.

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
1034005
April 18, 2006 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kör just nu "Dansar med vargar" med PowerDVD DTS ljud, CL Soundblaster Audigy 4, och kan utan problem ställa in och ändra ljudet med hjälp av Creatives mixer + bass treble, alltså bör du ha drivrutinsproblem 😛 😕

kotte
Medlem
1034024
April 18, 2006 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

jo kan va nå sånt men då skulle jag gissa på ac3 codecen, har installerat en separat men har inte lyckats få ljudet genom den, går det inte å göra nå register modifieringar på power dvd så man kan välja vilken codec man vill köra?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 373
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL