December 20, 2000
Hej
De inställningar jag kör med och som ger bäst resultat i 3dmark 2k är som följer:
Under Direct3d Settings bockar du i
"Enable fog table emulation" och "Adjust Z-buffer depht to remdering...bla bla"
Mipmap detail level skall vara på "Best performance", "PCI Texture Memory Size" skall vara ställd på 0 MB.
Under knappen "More direct3D..."
skall man se till att "Vertical sync mode" är på "Always off" och en 3:a på "Render no more... frames ahead"
Antialias skall vara "off".
Tja, det var allt jag hade och hoppas det gör någon nytta.
December 19, 2000
Någon som har mer förslag? det hjälpte inte mycket med dina förslag, de drivivrutiner jag kör med är Digital Jesus modifierade drivrutiner, Skall iofs installera w2k nu i dagarna, och det 7.17 och dx 8, så får vi se vad det ger för resultat....
-----------------
Im the man, The myth, The concept
/Jocke Svensson
December 20, 2000
Ursäkta att jag stör men P-O du har lite fel där i dina påståenden angående d3d inställningar och Opengl inställnigar för att få bästa prestanda så ska du ta bort alla bockar på dessa sidor och ställa in på opengl... always use 16bit...use pageflip...vsync always off...
hehe jag får runt 6246 i 3dmark2000 med mitt fjuttiga MX kort
December 20, 2000
Tjo Kenjo
Jag har iofs aldrig testat din "kombination", du kanske har något där. Jag tror dock inte att vad man pillar på under openGL påverkar resultatet i 3dmark2k. Men jag kanske är ute å seglar? Nåväl, min dator är full med skit just nu så en ominstallation av windows kommer ske i helgen om jag orkar. Då får man väl ta lite nya benchmarks å testa dina påståenden.
February 8, 2001
hmm, ni verkar veta hur det funkar i inställningsmenyerna för gforce kort.. jag har ett ASUS 7100/T Gforce2MX kort som ska ha stöd för twinview eller vad det nu hette, grejjen e att för mig så kommer inte den fliken upp i inställningsfönstret, allt annat funkar, men fliken har gått och blivit uppäten.. erm..
1 Guest(s)