May 9, 2001
På mitt Intel moderkort så är det ett integrerat grafikkort på moderkortet. Om jag sätter dit ett grafikkort på AGP porten så kopplas det integrerade grafikdelen ur automatiskt. Behöver alltså inte ställa in det manuellt. Om jag nu sätter ett extra grafikkort på en PCI-plats så att det blir dubbla grafikkort så måste jag ställa in i BIOS vilken port som ska vara primära, AGP eller PCI. Men det är ju klart, ska man ha AMD så får man väl ställa in allt manuellt. Länge leve Intel.
Sten
Intel PIII 866|ThermoEngine V60-4210 kylfläns|Intel E815EEA|512Mb PC133 RAM|2 st IBM 30Gb HD|CL GeForce 2GTS|Plextor 16/10/40 brännare|SB Live Platinum|Win XP RC1|Chieftec DA-01B-D Dragon FullTower Black|9 fläktar
[ Detta Inlägg ändrades av: rsastin den 2001-08-26 05:03 ]
May 9, 2001
Och det gör ju inte jag då? (Hittar till BIOS). Borde vart där eftersom jag beskrev att jag måste välja vilket kort som skulle vara det primära, AGP eller PCI. Visst, BIOS funktionerna kanske inte är de bästa men Awards BIOS program tycker jag är rörigt. Se där, jag kan en till variant av BIOS tillverkare och har navigerat där.
Sten
1 Guest(s)