December 24, 2002
Odehn wrote: Hur pass bra är dagens integrerade lösningar i laptops? Klarar dom av något spel överhuvudtaget eller är det helt kört att försöka spela något alls?
Enligt min mening är det ingen ide att försöka alls.. det är iget 3d-kort i sig.. utan mer ett bildskärmskort..
December 24, 2002
Imlal wrote: Finns gott om datorer som det går att spela på t.ex. Acer Ferrari 3400 har ett 9700 i sig och Dell XPS har ett 6800, sedan finns det en massa andra som har t.ex. X700 osv.
Men det är ju inte integrerade grafikkort..
Det är ju AGP grafikkort i miniatyrformat..
January 19, 2003
jonte_power wrote: [quote=Imlal]Finns gott om datorer som det går att spela på t.ex. Acer Ferrari 3400 har ett 9700 i sig och Dell XPS har ett 6800, sedan finns det en massa andra som har t.ex. X700 osv.
Inte direkt så att man kan byta ut dem ändå.
November 22, 2003
Ja, det är väl 5021-modellen?
Men skulle det gå att köra cs med integrerad grafik? Har inte riktigt råd att köpa en bärbar för 10 000kr men är riktigt sugen på en bärbar.
"SiS M760GX, 128 MB" är det integrerad grafikkort eller är det ett riktigt? Är det integrerad grafik så brukar väl det stå till exempel "Intel® integrerad upp till 64 Mb"
EDIT: http://www.ati.com/products/ra.....p340m.html
Fick reda på att kompisen sitter på en bärbar och lirar cs. Han har detta integrerade grafikkort i burken. Är det något bättre grafikkort eller presterar alla integrerade ungefär likadant?
December 24, 2002
Imlal wrote: [quote=jonte_power][quote=Imlal]Finns gott om datorer som det går att spela på t.ex. Acer Ferrari 3400 har ett 9700 i sig och Dell XPS har ett 6800, sedan finns det en massa andra som har t.ex. X700 osv.
Inte direkt så att man kan byta ut dem ändå.
Nej.. men AGP står inte heller för "utbytbara grafikkort" utan för accelerated grafic port..
December 24, 2002
Mean Machine wrote: [quote=jonte_power]Nej.. men AGP står inte heller för "utbytbara grafikkort" utan för accelerated grafic port..
Men integrerad = nånting som sitter inbyggt på nånting.
Och nog sitter väl grafikkorten/kretsen fast ganska ordentligt? 😛
Men frågan är varför folk tjafsar med mig om detta.. då alla vet vad som menas med integrerad grafik? eller?
April 20, 2005
October 7, 2002
Hur som helst, Red Alert och andra äldre spel som inte använder 3D-kortet alls ska inte vara någon fara. Vad gäller spel som faktiskt använder 3d-kortet som CS beror det väldigt mycket på. Det finns som redan nämnts i tråden flera olika sorters integrerade kort, och det är milsvid skillnad mellan dem.
Lite generaliserat kanske man kan säga att allt som heter Radeon nåt eller Geforce nåt knappast är sämre än halvhyfsade, medan Intel Extreme mfl ligger på nivåer som toppar på "uselt" när det gäller prestanda.
November 22, 2003
workbench wrote: Håll utkick speciellt efter datorer som INTE har delat grafikminne. De lämpas bättre för spel som använder sig av 3D-acceleration.
Det vet jag om. Problemet var att jag inte riktigt hade råd att köpa en bärbar som hade både dvd-brännare och ett standalone grafikkort. Därför skapade jag tråden om ifall cs gick att lira på integrerade grafikkort. Dom bärbara som jag hade råd med hade enbart delat grafikminne.
1 Guest(s)