July 5, 2006
Jag har haft en dator med integrerat gf kort ett tag men bestämde mig nyligen att köpa ett bättre.
När jag väl satt in det nya kortet och fått det att fungera började konstiga saker hända.
Bilden blev delad mellan två skärmar, på den ena har jag startmenyn och på den andra har jag sånt som jag startar upp (t.ex webbläsaren)
jag hade då inaktiverat det gamla gf kortet så jag prövade att aktivera det igen, det ledde till att jag kunde välja hur jag skulle fördela bilden men jag kan fortfarande inte stänga av den andra skärmen.
Kan man ta bort det integrerade kortet fysiskt eller går det att lösa på annat vis?
July 5, 2006
mm, ja försökte stänga av de i BIOS fast gjorde visst nåt fel, för de var kvar.. Har även prövat att avinstallera drivrutinerna men när jag sen startar om datorn får jag upp meddelandet "datorn har hittat en ny maskinvara" följt av "maskinvaran har installerats automatiskt".
Men jag löste det ändå genom att låta det gamla kortet vara kvar och sen välja på bildskärms inställningarna att den bildskärms som styrs av fel kort(och inte finns) ska vara inaktiverad. Det enda problemet nu är att jag inte har nån bild förrän windows inloggningskärm kommer upp..
1 Guest(s)