August 29, 2003
Undrar vilket som låter bättre?
Har köpt ett ASUS M4A79XTD EVO med inbyggt 7.1-ljud, men har sen tidigare ett Soundblaster Audigy 2ZS. Vilket av dessa ger bättre ljud i slutändan, är det värt att flytta över Audigyt från min gamla dator?
Har ett Logitech Z-5500 ljudsystem för övrigt, om det har nån inverkan på era svar.
Mvh
March 14, 2001
Om du redan har det är det ganska enkelt att prova, låter det bättre behåller du kortet, hör du ingen skillnad så strunta i det. Det är ju möjligt att Audigy-kortet är bättre, men det beror ju helt på om du verkligen hör en eventuell förbättring om du ska använda det eller inte.
August 29, 2003
Cirap wrote: skulle möjligen vara om Audigy kortet har bättre EAX stöd och "bättre" spelfunktioner
men om du ska köra Vista eller Win7 kanske det är lika bra att köra inbyggda kortet, då Creative är ökända för väldigt dåligt drivrutinsstöd för deras äldre kort
Ja, det blir ju att köra Win 7, så det kanske stämmer det du säger om drivrutinerna. Det hjälps väl inte annat än att prova verkar det som? Audigyt har funkat väldigt bra för mig på min äldre dator som jag sitter vid nu.
1 Guest(s)